تشدید روند اسلام‌هراسی در کشور‌های اروپایی

طی سال‌های اخیر روند اسلام‌هراسی در کشور‌های اروپایی و به‌خصوص در انگلیس و فرانسه به‌شدت افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۳۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ - 26July 2022

تشدید روند اسلام هراسی در کشور‌های اروپایی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، طی سال‌های اخیر روند اسلام هراسی در کشور‌های اروپایی افزایش یافته و اگر به اوج خود نرسیده باشد دستکم بسیار تشدید شده است.

به گزارش «آناتولی»، یک گزارش سالانه که از سال ۲۰۱۵ تاکنون منتشر می‌شود حاکی از آن است که اسلام هراسی از سال ۲۰۲۰ در کشور‌های اروپایی تشدید شده است.

یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید «با نگاهی به شش سال گذشته، بسیاری از ناظران به اتفاق آرا تاکید کرده‌اند که وضعیت اسلام هراسی در اروپا نه تنها بهبود نیافته، بلکه بدتر شده است، اگر به نقطه اوج نرسیده باشد.»

در این گزارش آمده است «این حقیقت به منزله افشاگری دیگری است که در رابطه با اسلام هراسی، منتشر شده است. مسلمانان فرانسوی و اتریشی در دست خشونت‎های وحشیانه دولتی که به نام قوانین ضد تروریسم مشروعیت داده شده، رها شده‌اند.».

اما موضوع مهمتر این است که اسلام هراسی در اروپا در حال تبدیل شدن به یک امر نهادینه شده است؛ این امر را می‌توان در کشور‌هایی مانند فرانسه، انگلیس، اتریش و آلمان به وضوح مشاهده کرد.

یک موسسه خیریه مستقر در «لندن»، پایتخت انگلیس، که به مسلمانان در مواجهه با اسلام هراسی کمک می‌کند، می‌گوید که مسلمانان به دلیل مذهبشان در محل کار خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

علاوه بر این یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، افزایش نگران کننده حملات اسلام هراسی را که مساجد و سازمان‌های اسلامی در انگلیس هدف قرار می‌دهند، نشان داده است.

این گزارش که به طور مشترک توسط دو سازمان مسلمان انگلیسی، گروه مشارکت و توسعه مسلمانان و ابتکار سرشماری مسلمانان انجام شد، نشان داد که ۴۲ درصد از مساجد و مؤسسات اسلامی مورد بررسی، حملات اسلام هراسی را در سه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

آلمان در مجموع بیش از ۳۱ هزار مورد جنایات ناشی از نفرت را ثبت کرده است که ۹۰۱ مورد جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان را شامل می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها