انهدام مواضع احزاب تروریست در کردستان عراق/ درس فراموش نشدنی سپاه پاسداران به تجزیه‌طلبان

نیمه شب گذشته مواضع احزاب تروریست تجزیه طلب در کردستان عراق توسط موشک‌ها و پهپاد‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفت و خسارات فراوانی به اماکن و تاسیسات نظامی آن‌ها وارد شد.
کد خبر: ۵۵۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 22November 2022

انهدام شبانه مواضع احزاب تروریست در کردستان عراق/ درس فراموش نشدنی سپاه پاسداران به تجزیه طلب‌هاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه شب گذشته و در پاسخ به اقدامات خارج از عرف بین‌الملل، تروریستی و تجزیه طلبانه احزاب کرد واقع در اقلیم کردستان عراق مواضع آن‌ها را با استفاده از موشک‌های نقطه زن و پهپاد‌های شناسایی و انتحاری مورد هدف قرار داد و منهدم کرد که در جریان این عملیات غافلگیرکننده بخش اعظم و قابل توجهی از اماکن و تاسیسات نظامی آن‌ها آسیب فراوانی دیده و از بین رفت.

نیمه شب گذشته بود که منابع عراقی از به صدا درآمدن آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل خبر دادند که بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی مواضع احزاب تروریستی در کردستان عراق با حملات موشکی و پهپادی هدف قرار گرفته بود. در این حمله غافلگیرکننده مقر‌های حزب تروریست کومله در مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق شامل «زرگویر» و «پاناکوره» در نزدیکی «سلیمانیه» عراق مورد هدف قرار گرفت.

البته حملات سپاه علیه احزاب تروریست در اقلیم کردستان عراق در شرایطی انجام شد که چند وقتی است که عناصر تروریست این احزاب حضور غیرقانونی در اطراف مرز‌های ایران داشته و در بسیاری از موارد با نفوذ به شهر‌های مرزی استان کردستان اقدامات غیرقانونی و خلاف عرف همجواری را علیه امنیت و آرامش کشور انجام داده بودند.

اما نکته بسیار مهم در این میان تذکرات چندین باره مقامات کشور به طرف عراقی و همچنین به سران احزاب فعال در اقلیم کردستان عراق است. زیرا اگر به دیدار‌ها و ارسال پیام‌های دو ماه اخیر مقامات کشور و فرماندهان نظامی سپاه و ارتش توجه کنیم متوجه می‌شویم که طرف ایرانی تا امروز و بر خلاف اقدامات مخرب احزاب کرد عراقی خویشتنداری فراوانی را از خود در برخورد با آن‌ها نشان داده بود و فقط یک ماه قبل بود.

از طرف دیگر با توجه به اینکه احزاب تروریست کرد فعال در اقلیم کردستان عراق یک ماه قبل هم توسط سپاه پاسداران تنبیه شده بودند، ولی همچنان به اقدامات و فعالیت‌های تروریستی و تجزیه طلبانه خود ادامه دادند این بار خیلی سخت مورد هدف قرار گرفتند تا جدیت جمهوری اسلامی ایران درمورد امنیت و صلح و ثبات کشور خود را به طور کامل درک کرده و دست از اقدامات شرارت‌بار خود بردارند.

تمامی این اتفاقات و رویداد‌ها در شرایطی رخ داده بود که چندی پیش نیز پارلمان عراق در نشستی که با مقامات اقلیم کردستان برگزار کرده بودند خواستار منع و جلوگیری از حضور عناصر تروریستی در مناطق تحت کنترل آن‌ها شده بودند. زیرا پر واضح بود که استفاده آن‌ها از اراضی عراق برای وارد کردن آسیب به منافع کشور‌های همسایه ازجمله ایران و ترکیه بر خلاف نص صریح قانون اساسی عراق نیز بود.

از طرف دیگر امروز شاهد بودیم که دولت منطقه کردستان عراق، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انهدام مقر‌ها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی مستقر در شمال منطقه عراق واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران مبارزه و مقابله با فعالیت‌های تروریست‌ها به منظور برقراری امنیت و آرامش در مرز‌های غربی کشور را حق ذاتی و قطعی خود می‌داند.

اما مقامات دولت منطقه کردستان عراق بی‌توجه به اقدامات و فعالیت‌های تروریست‌ها در خاک خود و علیه ایران در بیانیه‌ای تصریح کردند که «ما حمله شب گذشته جمهوری اسلامی ایران به منطقه کردستان را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم. تجاوزات مکرر ایران که بر حاکمیت عراق و منطقه کردستان عراق تأثیر می‌گذارد؛ غیرقابل توجیه است و نقض آشکار قوانین و عرف بین‌المللی و روابط حسنه همجواری محسوب می‌شود».

تمامی این صحبت‌ها و اظهارنظر‌ها در شرایطی از طرف مقامات دولت منطقه کردستان عراق بیان شده که بار‌ها درخواست‌های مقامات مختلف نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توجه و رسیدگی مقامات دولت منطقه کردستان عراق به درخواست‌های ما جدی گرفته نشده و یا آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

در پایان گفتنی است روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز دوشنبه در اطلاعیه‌ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام برای انهدام مقر‌ها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار