رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران به دنبال حمله به هیچ کشوری نیست/ اگر کسی به ما تعرض کند در مقابل آن می‌ایستیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی را در عرصه جهانی یک افتخار می‌دانیم، گفت: کشور ما به دنبال حمله به هیچ کشوری نیست و ایران نماد صلح و دوستی است اما اگر کسی به ما تعرض کند در مقابل آن می‌ایستیم.
کد خبر: ۹۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ - 01September 2016

ایران به دنبال حمله به هیچ کشوری نیست/ اگر کسی به ما تعرض کند در مقابل آن می‌ایستیم

به گزارش دفاع پرس از مازندران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز در دومین همایش ملی فناوریهای نوین دریایی در نوشهر، اظهار داشت: عرض اندام قدرتمندانه نیروی دریایی در سالهای اخیر یک پدیده جهانی شده است.

وی با بیان اینکه تروریسم دریایی یک پدیده رنجآور و شوم برای کشورها است، افزود: قویترین نیرویی که توانست در مهار و مقابله با دزدان دریایی موفق باشد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی دریایی برای نظام ما یک اقتدار ملی را آفریده است، تصریح کرد: خیلی از کشورهای منطقه محصور در خشکی هستند و ارتباطی با دریاهای آزاد ندارند اما ایران یک کریدور حمل و نقل اقتصادی است و این مسأله بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم تقویت سواحل مکران برای نخستینبار آورده شده است، گفت: این مسأله فرصتی برای تقویت سواحل مکران است.

بروجردی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی را در عرصه جهانی یک افتخار میدانیم، اظهار کرد: کشور ما به دنبال حمله به هیچ کشوری نیست و ایران نماد صلح و دوستی است اما اگر کسی به ما تعرض کند در مقابل آن میایستیم.

وی خاطر نشان کرد: در همین مازندران و در عباسآباد بهشهر پایگاه اطلاعاتی آمریکا برای شنود شوروی سابق بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشور تک پایه در اقتصاد هستیم، افزود: قبلا نفتکشهای ما را میزدند اما امروز ایران جزو چند کشور برتر قدرت موشکی دنیا است و این همان توان بازدارندگی است.

وی اضافه کرد: چهارمین ارتش قدرتمند دنیا از حزبالله لبنان شکست خورد و این یعنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما امروز بعد جهانی دارد، خاطر نشان کرد: حضور ناوهای ایران در منطقه و فرامنطقه امروز به لحاظ تسلیحاتی به هیچ وجه قابل مقایسه با منطقه نیستیم.

وی با اشاره به اینکه عربستان حدود 20 ماه کشور یمن را با کمک آمریکا مورد تهاجم قرار میدهد این نشان از ضعف آنها است، گفت:اما امروز یکمیلیون لشکر مردمی در یمن به وجود آمد و عربستان در این بازی خطرناک بازنده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تکیه بر تولیدات داخلی و بومی خودمان داریم، افزود: امیدواریم روزی شاهد ساخت ناو هواپیمابر هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس و دولت در راستای تقویت سواحل مکران آمادگی دارد، تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری الان نیز سطح زندگی مردم در سواحل مکران بسیار بهتر از قبل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار