دبیرمجمع نمایندگان استان زنجان عنوان کرد؛

اقتصاد مهم‌ترین مسئله کشور است

دبیرمجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به موضوع اقتصاد کشور گفت: نیروی انسانی بالاترین سرمایه هر کشور است که باید بر روی آن بیشتر سرمایه‌گذاری کرد.
کد خبر: ۹۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ - 25August 2016

اقتصاد مهم‌ترین مسئله کشور است

به گزارش دفاع پرس از زنجان، سیدمرتضی خاتمی مسئله اقتصاد را مهمترین مسئله کشور دانست و اظهار داشت: همانطورکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردهاند، موضوع اقتصاد باید محور فعالیت همه قوا در سطح کشور قرار گیرد. 

این مسئول با اشاره به اینکه موفقیت کشور بر محور اقتصاد و به خصوص اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد، گفت: باید بیش از پیش داشتههای خود را باور کنیم و بیشتر به منابع خدادادی و نیز نیروی انسانی کارآفرین که همواره پای کار هستند، تکیه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در کاهش واردات، حمایت از تولید دانشبنیان، افزایش بهرهوری، حمایت از صادرات و تزریق سرمایهگذاری داخلی و خارجی و مشارکتجویی مردمی حداکثری، اجرای نقشه جامع علمی کشور و اقدام در زمینه آمایش سرزمین، صرفهجویی در زمینه مدیریت مصرف راههای نرفته بسیاری داریم که باید با سرعت و کار جهادی آن را طی کنیم.

دبیرمجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان برنامه و بودجه نرخ بیکاری در کشور 11 درصد است، ادامه داد: این رقم در استان زنجان بین 9 تا 10 درصد است ولی مشکل عمده در اقتصاد کشور ما، بیکاری جوانان است.

وی، نیروی انسانی را بالاترین سرمایه هر کشور دانست که باید بر روی آن بیشتر سرمایهگذاری و تاکید کنیم، گفت: آموزش یکی از بنیادیترین مباحث جامعه است که باید نگاه مصرفی به آموزش و پرورش حذف شده و نگاه مولد در ادبیات این حوزه داشته باشیم.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالاترین سرمایه دانش و بالاترین دانش، مدیریت آن است؛ پس باید تمام آحاد جامعه به سلاح دانش مجهز شوند.

خاتمی، توجه جدی به بخشهای بهداشت و درمان، آب و محیط زیست، معادن، کشاورزی، صنعت، ساماندهی آبهای زیرزمینی و حوزه ورزش و جوانان را از خواستههای مردم استان از استاندار جدید زنجان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها