ترنم موسیقایی "جوشن کبیر" و آیین احیا در جوار مزار 14 شهید گمنام خضرنبی(ع) قم

مراسم باشکوه دعا و مناجات و احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جوار مزار 14 شهید گمنام خضر نبی(ع) قم با ترنم موسیقایی جوشن کبیر و جلو های ویژه معنوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ - 29June 2016

ترنم موسیقایی

به گزارش دفاع پرس از قم، مراسم سخنرانی، دعا، نیایش و نوحهخوانی همزمان با شبهای ماه مبارک رمضان با حضور خانوادههای معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و سایر امت حزبالله، هر شب از ساعت23 در جوار مزار 14 شهید گمنام کوه خضر نبی(ع) قم در حال برگزاری است.

این مراسم به طور ویژه در شبهای احیا با سخنرانی سخنرانان معروف کشوری و نوحهخوانی مرثیه سرایان اهل بیت(ع) برگزار شد.

مراسم احیاء شب بیست سوم نیز با شکوه خاص و جلوههای ویژهای همراه بود؛ جوانانی که به رسم امام و مولای خویش، "ابو ترابخاکنشین شده بودند تا با مذلت نفس خویش و وساطت قرآن و اهلبیت(ع)، به درگاه کبریایی تضرع کنند؛خانوادههایی که در پناه دامنه کوه خضر نبی(ع)، محلی که در باور دیرینه مردم به محل عبادت حضرت خضر(ع) مشهور است، ساعاتی را به خلوت و انس با خدای گذراندند.

حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و خانوادههای معظم شهدا برسرمزار14 شهید گمنام مدفون در این محل و بسیاری جلوههای دیگر، از دیدنی های معنوی و فراموشنشدنی این شب بهیادماندنی در آن مکان مقدس بود؛ ضمن آنکه امواج روحنواز و موسیقایی ترنم فرازهای دعای جوشن کبیر، دلهای عاشقان را در یادمان شهدای گمنام که بام معنوی قم محسوب میشود، به طیران و پرواز درمیآورد و دیدگان را در اشک توبه و بازگشت به پاکی و صفای معنوی، شستشو میداد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار