سید هادی افقهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شعله «انتفاضه قدس» خاموش نمی‌شود/ عملیات‌ تل‌آویو هشداری جدی به صهیونیست‌ها بود

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شعله‌های انتفاضه فلسطین خاموش شدنی نیست؛ چون به یک زیرساخت مقاومتی وصل است؛ دشمن هر چقدر هم فشار بیاورد مقاومت آنها در یک جای دیگر خودنمایی کرده و همچنان به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۸۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ - 20June 2016

شعله «انتفاضه قدس» خاموش نمی‌شود/ عملیات‌ تل‌آویو هشداری جدی به صهیونیست‌ها بود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عملیات استشهادی فلسطینیها در تلآویو که منجر به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن 16 نفر دیگر شد؛ بحران را در رژیم صهیونیستی عمیقتر ساخت و انتفاضه 10 ماهه فلسطینیها را وارد مرحله پرشتاب و جدیدی کرد.

در جریان این حمله دو فلسطینی ساکن کرانه باختری با نفوذ به مرکز تلآویو نزدیک مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، به اهداف صهیونیستی حمله کردند. در پی این حمله جسورانه مقامات صهیونیستی به تکاپو افتادند و کابینه نتانیاهو نیز جلسه اضطراری تشکیل داد و همچنین ارتش این رژیم صدها نیرو را در کرانه باختری مستقر کرد.

افزون بر این، عملیات اخیر فلسطینیها در تلآویو یک ویژگی مهمی هم داشت؛ و آن بکارگیری سلاح گرم، برای نخستین بار در این انتفاضه بود؛ در حالی که تا قبل از آن، عمده عملیات ضد صهیونیستی با استفاده از سلاح سرد صورت میگرفت.

در همین رابطه «سید هادی افقهی» کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس اظهار داشت: بحث مقاومت یک بحث اساسی است؛ ملتی که دهها سال است در زیر یوغ ستم رژیم اشغالگر قدس له میشوند. ملتی که تاریخاش، هویتاش، سرزمیناش و حرمتاش شکسته شدهاست، قطعا همیشه در حال مقاومت زندگی خواهند کرد و چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: انتفاضه هم در این قالب تعریف میشود که در یک مقطع عدهای از جوانان از جان گذشته بر حسب شرایط خاص با امکانات خاصی که میتوانند به دست بیاورند، در هر زمان و مکانی و به شکلی خاص به مقابله با دشمن میپردازند.

** توطئه درونفلسطینی و برونفلسطینی

کارشناس مسائل بینالملل با بیان اینکه انتفاضه جدید مردم فلسطین سومین انتفاضه آنهاست، تصریح کرد: انتفاضه قدس نشان میدهد، فلسطینیها علیرغم توطئههای درونفلسطینی و برونفلسطینی زنده هستند. برخی از شخصیتهای سیاسی فلسطین مثل «محمود عباس» نمک روی زخم ملت فلسطین میپاشند و باعث درد و رنج آنها میشوند. محمود عباس به جای اینکه در کنار مردم فلسطین باشد، به سمت دشمن متمایل و تسلی خاطر آنها میشود. عباس در عملیات استشهادی فلسطینیها در تلآیو که در نوع خود عملیات منحصر به فردی بود، اولین کسی بود که این عملیات را محکوم کرد.

** سینهخیز برخی از کشورهای عربی به سمت رژیم کودککش

وی خاطرنشان کرد: از بیرون نیز شاهد هروله و سینهخیز برخی کشورهای عربی مثل «عربستان سعودی»، «قطر» و «امارات» به سمت این رژیم کودککش هستیم. اما علیرغم تمام فشارها، ناجوانمردیها و اجحافها عدهای از فلسطینیهای جان بر کف بلند میشوند و با سلاحی همچون چاقو به قلب دشمن میزنند و با اینکه میدانند شهید میشوند اما دست به عملیات میزنند؛ چون راه دیگری وجود ندارد.

** ملت فلسطین مقاومت را اصل مشروع میدانند

افقهی با بیان اینکه انتفاضه وجود داشته باشد یا نباشد مقاومت وجود دارد، اظهار داشت: زیرساخت نگرش، اندیشه، فعل و انفعالات عواطف فلسطینیها این است که آنها تحت اشغال هستند و باید اقدامی را انجام دهند. مردم فلسطین مقاومت را اصل مشروع میدانند. این حقی است که جامعه بینالملل به آنها دادهاست. حقوق بشر میگوید که اگر ملتی تحت ستم و زور قرار گرفت، میتواند به اقسام شیوهها و راهکارها متوسل شود تا دشمن را از سرزمین خود اخراج کند.

** قراردادهایی که انعقاد آنها خیانت به ملت فلسطین بود

وی افزود: یکی از برجستهترین خیانتهایی که به مردم فلسطین در این سالها شدهاست، امضای قراردادهای «کمپدیوید» بین رژیم صهیونیستی و مصر و «وادیالعربی» بین اردن و رژیم صهیونیستی بود. «یاسرعرفات» مدتی سلاح برداشت و مبارزه کرد؛ اما بعد از مدتی خسته شد و قرارداد «اسلو» را امضا کرد؛ که هیچ دستاوردی برای مردم فلسطین جز عقبنشینی و دادن امتیاز به دشمن نداشتهاست.

** فلسطینیها قطبنمای مبارزه را از دست نمیدهند

کارشناس مسائل بینالملل با اشاره به اینکه مردم فلسطین قطبنمای مبارزه را برای اخراج دشمن از دست نمیدهند، خاطرنشان کرد: شاید آنها گاهی آرام و منتظر باشند که احتمالا از دل مذاکرات سازش حقی احقاق شود؛ اما وقتی مأیوس میشوند که این مذاکرات فقط در حد حرف، اتلاف و خریدن وقت بودهاست، دوباره کمر همت را سفت میبندند و به مبارزه ادامه میدهند.

** مغز متفکر انتفاضه قدس کیست؟

افقهی در ادامه گفت: از ویژگیهای برجسته این انتفاضه این است که تاکنون هیچکدام از گروهها و احزاب سیاسی فلسطین نتواستهاند آن را مصادره و متناسب با خواستههای خود هدایت کنند. هرچند سازمانهای جهادی در فلسطین از این انتفاضه حمایت میکنند، اما عجیب است که کسی تاکنون مغز متفکر آن را پیدا نکرده است. قطعا مغز متفکری برای این انتفاضه وجود دارد، یا شاید بهصورت هستههای خودجوش است که بهصورت یک نگرش و فرهنگ در آمده؛ که این یکی از زیباترین و عالیترین تکنیکهای مقابله با دشمن است.

** انتفاضه قدس وارد مرحله پر شتاب شدهاست

وی با بیان اینکه انتفاضه سوم فلسطینیها توسعه پیدا کردهاست، تصریح کرد: دامنه گستره انتفاضه قبلا در کرانه باختری، غزه و قدس بود؛ ولی هماکنون در سرزمینهای 1948 و تلآویو قلب رژیم صهیونیستی نیز عملیاتهای شهادتطلبانه صورت میگیرد؛ که به نظر میرسد انتفاضه قدس وارد مرحله جدید و پرشتابی شده است.

** جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی جهانی است/ با پیام امام خامنهای فلسطینیها جان میگیرند

کارشناس مسائل بینالملل با تاکید بر اینکه مقاومت حق مردم فلسطین است، بیان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مردم فلسطین و تمام آزادگان جهان فرمودند: "هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است." رهبر انقلاب اسلامی ایران با این بیانات جبهه مواجهه با رژیم صهیونیستی را جهانی کرد. بعد از پایان جنگ 2011 که معروف به جنگ 51 روزه است، مقام معظم رهبری همچنین فرمودند: "کرانه غربی هم باید مسلح شود" حضرت آقا به خوبی مهندسی مبارزه را ترسیم میکنند، مردم فلسطین وقتی چنین خطابههایی را از سوی شخصیتهای برجستهای همچون مقام معظم رهبری که با هیچکس تعارف ندارند، میشنوند، جان میگیرند.

** پیام عملیات استشهادی فلسطینیها در تلآویو

افقهی در تشریح پیامهای عملیات استشهادی اخیر فلسطینیها در تلآویو خاطرنشان کرد: به محض اینکه لیبرمن رسما وزارت دفاع رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت، تهدیدها و جنگ روانی علیه فلسطینیها شروع شد. لذا اولین پیام عملیات اخیر فلسطینیها در تلآویو برای شخص لیبرمن بود.

وی گفت: دومین پیام این عملیات این بود که فلسطینیها هر وقت اراده کنند جایی را بگیرند، توانایی آن را دارند.

کارشناس مسائل بینالملل سومین پیام این عملیات را به حکومت خودگران محمود عباس نسبت داد و افزود: با این عملیات فلسطینیها میخواستند به حکومت محمود عباس بگویند که شما هر چقدر  بخواهید با دشمن مذاکره کنید و همکاری امنیتی خود را با این رژیم افزایش دهید، نمیتوانید ما را محدود کنید.

وی تصریح کرد: پیام چهارم عملیات استشهادی در تلآویو نیز برای اعراب خائن بود؛ که در اتحادیه عرب طرحهایی به نفع رژیم صهیونیستی و علیه فلسطین تصویب میکنند. پیام پنجم هم برای غربیها بود؛ که فلسطینیها با این عملیات خواستند به آنها نشان دهند، هر عملی عکسالعملی دارد و این عملیات جواب فشارهای بینالمللی علیه فلسطینیها است.

** شعله انتفاضه قدس خاموش نمیشود

افقهی در پایان خاطرنشان کرد: شعلههای انتفاضه فلسطین خاموش شدنی نیست چون به یک زیرساخت مقاومتی وصل است؛ دشمن هرچقدر هم فشار بیاورد مقاومت آنها در یک جای دیگر خودنمایی کرده و آنها همچنان به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

نظر شما
پربیننده ها