رییس سازمان فضایی ایران:

امسال یک ماهواره پرتاب می‌کنیم

رییس سازمان فضایی ایران رفع نیازمندی‌های فضایی کشور را از تاکیدات برنامه ششم در بخش فضایی دانست و گفت: برای سال جاری حداقل یک پرتاب ماهواره خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ - 30May 2016

امسال یک ماهواره پرتاب می‌کنیم

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، دکتر محسن بهرامی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مسابقه سراسری ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی با اشاره به برنامههای این سازمان در حوزه فضایی تاکید کرد: از زمان آغاز فعالیت من در این سازمان اعلام کرده بودم که اخبار مربوط به پرتابها اعلام نشود، چرا که به یک دلیل این ماهوارهها در زمان مقرر پرتاب خواهند شد و به دلایل مختلف پرتاب صورت نمیگیرد.

وی در عین حال یادآور شد: بر اساس برنامهریزیهای انجام شده در سال جاری حداقل یک پرتاب خواهیم داشت.
 
بهرامی تمرکز اصلی سازمان فضایی را بر روی ماهوارههای مخابراتی و سنجشی دانست و یادآور شد: در این راستا پروژههایی برای بومیسازی ماهوارههای مخابراتی و سنجشی در دستور کار داریم.

وی ادر ادامه عنوان کرد: در این مسیر گامهای اولیه را برمیداریم.

رییس سازمان فضایی با اشاره به رویکرد برنامه ششم توسعه در حوزه فضایی اضافه کرد: برنامه ششم بر روی رفع نیازهای اصلی کشور در حوزه فضایی تاکید شده است.
 
بهرامی با اشاره به علاقهمندی بخش خصوصی به فعالیت در بخش فضایی گفت: در برههای از زمان بخش خصوصی علاقه به حضور در عرصههای فضایی داشت، ولی این رغبت در حال حاضر کمتر شده است.

وی با تاکید بر این که باید فضای کسب و کار حوزه فضایی برای بخش خصوصی گرمتر شود، اظهار کرد: مشارکت با بخش خصوصی از جمله برنامههای سازمان است که در این راستا درصدد هستیم بخشی از فعالیتهای خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

بهرامی با تاکید بر این که ما علاقهمندیم با بخشهای خصوصی همکاری کنیم، یادآور شد: در حال حاضر بخش خصوصی در زمینههای مخابراتی فعال است؛ ولی در بخشهای سنجشی به دلیل آن که گردش مالی آن پایین است، جذابیت زیادی برای حضور بخش خصوصی در این حوزه وجود ندارد.
رییس سازمان فضایی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقه سراسری ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی گفت: به منظور تحرک دانشجویان و نیروهای جوان در عرصههای فضایی اقدام به برگزاری این مسابقه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با دو سازمان فضایی آسیا – اقیانوسیه (اپسکو) مذاکراتی صورت دادیم تا این مسابقه به صورت منطقهای برگزار شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس میتوانیم برندههای مسابقه ملی را به مسابقات منطقهای برای پرتاب ماهوارههای ساخته شده اعزام کنیم.

بهرامی خاطرنشان کرد: این سازمان قول داده است که این موضوع را در شورای اپسکو مطرح کند و امیدواریم که برگزاری منطقهای این مسابقه اثرات مثبتی در حوزه فضایی داشته باشد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار