مبلغ نیجریه‌ای در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

جوانان ایرانی عاشق دفاع از حرم هستند/ اسلام در قلب‌های مردم نیجریه نفوذ کرده است

شیخ ابراهیم عبدالله احمد گفت: شیخ زکزاکی به ارتشی‌های نیجریه می‌گفت اگر بخواهید ما را از بین ببرید باید به تک تک خانه‌ها بروید، مردم را بیرون بکشید و قلب‌هایشان را بشویید چون حرف‌های اسلام در قلب‌های مردم نفوذ کرده است.
کد خبر: ۷۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ - 10April 2016

جوانان ایرانی عاشق دفاع از حرم هستند/ اسلام در قلب‌های مردم نیجریه نفوذ کرده است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شیخ ابراهیم عبدالله احمد از شیعیان نیجریهای است که در سن 8 سالگی با افکار و عقاید شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه آشنا شد، وی از همان زمان به دنبال کشف حقیقت شیعه بود و به بهانه دیدار با بستگان خود به شهر "زاریا" محل اقامت و سخنرانیهای شیخ زکزاکی سفر میکرد تا از نزدیک با ایشان ملاقات کرده و پاسخهای سوالات ذهن خود را بیابد.

وی از همان سالها در راهپیمایی روز قدس که به فرمان امام خمینی در کلیه بلاد اسلامی و در حمایت از مردم فلسطین  برگزار میشد، شرکت میکرد. شیخ ابراهیم عبدالله احمد هم اکنون به عنوان مبلغ و روحانی مسلمان شیعی در کشورهای مختلف به تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) میپردازد.

شیخ ابراهیم عبدالله احمد در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به علاقه جوانان ایرانی برای دفاع از حرمهای مطهر در عراق و سوریه گفت: در سفری که به شهر کرمان داشتم جوانی من را سوار ماشین کرد. بخشی از مسیر را که طی کرده بودیم به من گفت برای رفتن به سوریه ثبت نام کرده است ولی هنوز اجازه رفتن نیافته و بسیار مشتاق است به سوریه و عراق برود.

وی افزود: در بسیاری از شبکههای سیمای جمهوری اسلامی ایران همچون شبکه افق برنامه داشتهام و در شهرهای مختلف ایران در استانهای مازندران، اصفهان و قم سخنرانی کردهام.

مبلغ نیجریهای در خصوص وجود امنیت در کشور ایران گفت: برخی ایرانیها فکر میکنند در زندانی بزرگ زندانی هستند. شیخ زکزاکی میگفت باید اینها را در نیجریه رها کرد تا آنوقت متوجه وجود نعمت آزادی و امنیت در ایران بشوند.

شیخ ابراهیم عبدالله احمد ادامه داد: من این دغدغه را دارم که چرا ایرانیها با وجود امنیت، ناراضی هستند. وقتی در نیجریه بودم برای رفتن به شهر دیگری که فاصله زیادی هم نداشت به دلیل تاریکی هوا اجازه تردد نداشتیم چون امنیتی وجود ندارد.

وی به علت وجود ناامنی در کشور نیجریه و دخالت کشورهای استکباری اشاره کرد و گفت: ما در نیجریه استقلال نداریم در واقع سفارت آمریکا و انگلیس کشور را اداره میکنند و کوچکترین حرکت و جنبشی در نیجریه را پیگیری میکنند.

این مسلمان نیجریهای بیان داشت: امروز حرکت اسلامی صورت گرفته در نیجریه یک حرکت مسالمت آمیز است. شیخ ابراهیم زکزاکی معتقد است باید در فکر و قلبها نفوذ کرد، او میگوید ما مردم نیجریه هنوز خودمان را نشناختیم و برای کشورمان هدفی نداریم. دشمن استقلال ما را  نابود کرده است. حدود 200 سال قبل ما و کشورهای همسایه یک کشور متحد را تشکیل میدادیم اما استعمار کشور نیجر، نیجریه و چاد را از هم جدا کرد.

وی به نتیجه حرکت اسلامی شکل گرفته در نیجریه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم حرکت اسلامی نیجریه را پیش بینی کنیم باید به حرکت امام خمینی(ره) در ایران توجه داشته باشیم. بارها شیخ زکزاکی را زندانی کردند، ایشان بیش از ده سال در زندان بود. یکبار در حدود 2 سال، یکبار 3 سال و بارها این اتفاق تکرار شد ولی تاکنون نتوانستند جرمی علیه ایشان ثابت کنند. این لطف الهی است مخصوصا که شیخ زکزاکی عقیده دارد باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و بهانه دست دیگران ندهیم.

شیخ ابراهیم عبدالله احمد تصریح کرد: شیخ ابراهیم بعد از دستگیری به نیروهای ارتش گفت ما را بکشید، ما از مرگ هراسی نداریم چراکه ما فرهنگ میسازیم. اگر بخواهید ما را از بین ببرید باید به تک تک خانهها بروید، مردم را بیرون بکشید و قلبهایشان را بشویید چون حرفهای ما در قلبهای مردم نفوذ کرده است.

این مبلغ نیجریهای درباره دانستههای مردم نیجریه در خصوص دفاع مقدس بیان داشت: متاسفانه روزی که صدام کشته شد روز عید قربان بود. دشمن نیت داشت تا شیعیان را قاتل صدام حسین به عنوان رهبری که مقابل آمریکا ایستاده معرفی کند. آن زمان من به خانه خواهرم رفتم ایشان به خاطر مرگ صدام به من تسلیت گفت. من گفتم شما میدانید صدام حسین کیست؟ یکی از روسای جمهور نیجریه را مثال زدم که با وجود مسلمان بودن ظالم بود. گفتم صدام حسین هزاران بار از او بدتر است. گفتم صدام جنگ بین عراق و ایران را به راه انداخت و بسیاری از مردم و مسلمانان را کشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها