در نشست خبری مشترک با ظریف؛

ابراز علاقه وزیر خارجه رومانی برای همکاری‌های ریلی و توریسم با ایران

وزیر خارجه رومانی اظهار کرد: ایران و رومانی در خصوص مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند و به ایجاد صلح و ثبات در دو منطقه کمک کنند.
کد خبر: ۷۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ - 01March 2016

ابراز علاقه وزیر خارجه رومانی برای همکاری‌های ریلی و توریسم با ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ لازار کومانسکو بعدازظهر سهشنبه بعد از دیدار با همتای ایرانی خود در نشست مطبوعاتی مشترک با محمدجواد ظریف، با ابراز خرسندی از حضور در تهران، افزود: دو کشور ایران و رومانی تلاش دارند که روابط خود را گسترش دهند و با وجود توافق هستهای و اجرای برجام زمینه برای گسترش هرچه بیشتر و انجام همکاریهای مشترک فراهم شده است و ما امیدواریم بتوانیم با تهران در حوزههای مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... همکاریهای خود را گسترش دهیم.

این دیپلمات رومانیایی با اشاره به ترکیب هیأتی که همراه وی حضور دارند، گفت: این هیأت به صورت اتفاقی من را همراهی نمیکنند و بر اساس تحقیق و مطالعات قبلی جهت گسترش همکاریها و بررسی زمینههای همکاری در این سفر حضور دارند.

وی با اشاره به توافقات دو کشور برای گسترش همکاریهای اقتصادی از جمله در زمینههای انرژی و حمل و نقل، گفت: کریدور میان ایران، دریای سیاه و اروپا یک کریدور بسیار مهمی است جهت دسترسی و ارتباط با کشورهای اروپایی و شرکتهای ایرانی میتوانند با استفاده از این ظرفیت جهت گسترش روابط اقتصادی خود با رومانی و دیگر کشورهای اروپایی استفاده کنند.

کومانسکو با بیان این که تهران و بخارست میتوانند در حوزههای گردشگری و کشاورزی نیز همکاریهای خوبی داشته باشند و فرصتهای همکاری در خصوص صنعت ریل و معدن بین دو کشور وجود دارد، افزود: ما میخواهیم از فرصت به وجود آمده و همچنین سفر صورت گرفته بهترین استفاده را برای گسترش روابط دو کشور داشته باشیم.

وی خطاب به همتای ایرانی خود ادامه داد: من به آقای وزیر قول میدهم که هرچه زودتر و در اولین فرصت ممکن زمینه برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور را فراهم کنیم.

این دیپلمات رومانیایی به مذاکرات این دو دیپلمات درباره مسائل منطقهیی و بینالمللی نیز اشاره کرد و گفت: ایران و رومانی میتوانند در این عرصه در حوزههای مختلفی با یکدیگر همکاری کنند و به ایجاد هرچه بیشتر صلح و ثبات در دو منطقه کمک کنند چرا که دو منطقه نیازمند تلاش برای گسترش صلح و ثبات هستند.

وزیر امور خارجه رومانی روز گذشته به تهران سفر کرده و در جریان سفر سه روزه خود به تهران که یک هیأت اقتصادی نیز وی را همراهی میکند با تعداد دیگری از مقامات کشورمان دیدار خواهد کرد و صبح امروز نیز در اتاق بازرگانی ایران حضور پیدا کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار