دادستان کل کشور:

با متخلفانی که به این سرمایه‌های ملی تجاوز کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد

دادستان کل کشور با بیان اینکه زمین ساحل و دریا سرمایه ملی کشور است، گفت: بدون شک با متخلفانی که به این سرمایه‌های ملی تجاوز کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ - 27January 2016

با متخلفانی که به این سرمایه‌های ملی تجاوز کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در خصوص زمینخواری و تغییر کاربری در اراضی کشور گفت: تغییر کاربری در باغها و اراضی کشور ممنوع است مگر اینکه قانون اجازه داده باشد.

وی با بیان اینکه زمین ساحل و دریا سرمایه ملی کشور است، گفت: بدون شک با متخلفانی که به این سرمایههای ملی تجاوز کنند برخورد قانونی صورت میگیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه توقف تجاوز به سرمایههای ملی باید توسط سازمان جهاد کشاوری و نهادهای مربوطه صورت گیرد، گفت: بر اساس هشدارهای مقام معظم رهبری از اسفند ماه سال گذشته تا کنون حساسیتهایی را در این زمینه ایجاد کردهایم.

رئیسی با بیان اینکه دادستانها گزارش ویژه در مورد تجاوز سرمایه ملی را ارائه میدهند گفت: این نشان میدهد که دادستانها کار خود را با جدیت دنبال میکنند امسال بر اساس گزارشها میزان کوهخواری، دریاخواری و زمینخواری کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بازنگری در قوانین در این زمینه ضرورت دارد، گفت: اخیراً طرحی به قوه قضائیه داده شد که این طرح از سوی دستگاه قضایی اصلاح شد و امیدواریم در کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا نسبت به این قانون شفافیت لازم داشته باشیم.

وی در پایان گفت:ما به عنوان دستگاه قضا اعلام میکنیم در این زمینه عزم همگانی لازم است دادستانهای ما آماده هستند و با افراد متخلف برخورد میکنند.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار