معاون حشدالشعبی عراق:

آیندگان از شهید آیت الله رییسی به عنوان رجل بزرگ تاریخ اسلام یاد خواهند کرد

«الحیدری» گفت: آیت الله رئیسی اهل اخلاص، ایمان و تواضع بود و در آینده به عنوان یکی از رجال بزرگ تاریخ اسلام از او یاد خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 21May 2024

آیندگان از شهید آیت الله رییسی به عنوان رجل بزرگ تاریخ اسلام یاد خواهند کردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «سید هاشم الحیدری» معاون حشدالشعبی عراق در همایش جوانان مقاومت از ۷۰ کشور جهان که به پاس گرامیداشت رییس جمهور شهید آیت‌الله رییسی در مصلای قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: این ضایعه را خدمت رهبری ملت ایران، حوزه‌های علمیه و جبهه مقاومت تسلیت عرض می‌کنم. شهید سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا بود و شهید خدمتی بود که در روز میلاد آن امام به وصال حق شتافت.

وی گفت: شهید قاسم سلیمانی خادم جبهه مقاومت در خط اول بود و عماد مغنیه و ابومهدی المهندس هم همیشه در خط اول مبارزه بودند و سید ابراهیم رئیسی به عنوان خادم اسلام در جبهه سیاست و اقتصاد در خط اول بود و بار‌ها این امر را در عرصه‌های مختلف ثابت کرد.

الحیدری افزود: همانطور که حاج قاسم سلیمانی تاثیر زیادی در حیات اسلام داشت به برکت اهل‌بیت و خون شهید رئیسی، حادثه اخیر نیز تاثیر بزرگی در حیات سیاسی جهان اسلام خواهد داشت. آیت الله رئیسی اهل اخلاص، ایمان و تواضع بود و در آینده به عنوان یکی از رجال بزرگ تاریخ اسلام از او یاد خواهد شد و او همیشه در ذهنش خدمت به مردم را مرور می‌کرد و از این رو شهادتش ضایعه بزرگی برای ملت اسلامی ایران است.

وی گفت: آمریکا، اسرائیل و اروپا بدانند جبهه مقاومت، دفاع از این جبهه و ایران اسلامی و غزه را اوجب واجبات می‌دانند و شهادت آرزوی همه اهالی جبهه مقاومت است و خون شهیدانی، چون شهید رئیسی پایمال نخواهد شد.

رئیسی همواره مدافع مقاومت در فلسطین و لبنان بود

شیخ معین دقیق نماینده حزب الله لبنان نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی به جوانان ملیت‌های مختلف گفت: حامل پیام تسلیت سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان به رهبر و ملت ایران برای شهادت رئیس جمهور این کشور هستم که همیشه مدافع جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان بود.

وی افزود: امت اسلام و جوانان جبهه مقاومت امروز سوگوار شهادت آیت الله رئیسی هستند و به فضل الهی جریان مقاومت هم چنان به راه پر امید و با صلابت خود ادامه می‌دهد.

شیخ معین دقیق ادامه داد: رئیسی همواره دفاع خود را از مردم مظلوم فلسطین و مردم ستمدیده غزه اعلام کرده بود و او فردی بود که مدافع کتاب خدا یعنی قرآن بود.

نماینده حزب الله لبنان افزود: او فردی خدمتگزار بود نه فقط برای ملت ایران بلکه خدمتگزاری برای کلیه ملت‌های اسلامی بود و خدمت به مردم و مستضعفان را در سیره کاری خود داشت.

وی ادامه داد: فقدان آیت الله رئیسی خسارتی برای مردم ایران و مسلمانان عزتمند جهان است، اما به همه دشمنان خصوصا رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم از تاریخ عبرت بگیرند که شیعیان با شهادت‌ها زنده اند و اگر همه ما در راه خدا به شهادت برسیم راه مقاومت فراموش نمی‌شود همانطور که دیدم با شهادت حاج قاسم سلیمانی پرچم مقاومت بر زمین نیفتاد.

عنوان سیدالشهدا خدمت برای آیت الله رییسی به حقیقت صادق است

حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات بین الملل حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم گفت: از آیت الله رئیسی به عنوان سیدالشهدا خدمت یاد می‌شود که عنوان درستی است و به حقیقت این عنوان برای این شخصیت مجاهد صادق است.

وی با اشاره به ابعاد بین المللی شخصیت رئیس جمهور شهید ایران گفت: آیت الله رئیسی یک شخصیت موثر در تراز بین الملل اسلامی بود هم‌چنین حسین امیرعبداللهیان نیز از شهدای آرمان‌های بزرگ امت اسلامی و شهدای راه الاقصی و فلسطین است.

حسینی کوهساری گفت: در چند ماه اخیر دیدم این دو تن مردانه و جانانه پای آرمان‌های فلسطین و اسلام ایستادند و آیت الله رئیسی راه ارتباط با همسایگان را هموار و ظرفیت‌های عظیمی در دنیای اسلام ایجاد کرد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی شهید راه امنیت و ایجاد مودت و دوستی در منطقه بود و به همین علت دولت‌های منطقه در کشورشان عزای عمومی اعلام کردند، چون آن‌ها دیده بودند این شخصیت خود را وقف انسانیت در عرصه بین الملل کرده است.

رئیس مرکز ارتباطات بین الملل حوزه‌های علمیه تاکید کرد: این راه و این مسیر و جهت گیری بین المللی جزو آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی است و با شهادت رئیسی خدشه‌ای وارد انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی نشده و این انقلاب به پیش خواهد رفت و اولویت فلسطین باز هم اولویت اول ملت اسلام باقی خواهد ماند.

امیرعبداللهیان مرد دیپلماسی مقاومت بود

خالد قدومی نماینده حماس در ایران نیز در این مراسم ضمن تسلیت ضایعه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش به رهبر انقلاب اسلامی گفت: رئیسی شهید راه خدمت و مرد میدان بود و امیرعبداللهیان نیز مرد دیپلماسی مقاومت و شهید دیپلماسی طوفانی و خستگی ناپذیر بود و یاد آنان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: امیر عبداللهیان صرفا با حرف و بیانیه کار نمی‌کرد و در لبنان، سوریه و قطر دیدار‌های متعدد با اسماعیل هنیه و همراه با ایده‌های خلاقانه داشت و مشی رئیسی و عبداللهیان همان مشی رهبری بود و پیروان انقلاب اسلامی مشی این عزیزان را ادامه می‌دهند.

مرثیه سرایی حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در رثای سیدالشهدا (ع) و به یاد شهدای خدمت بخش پایانی این مراسم بود؛ در مراسم فوق، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، نماینده علامه شیخ زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه و برخی فرماندهان جبهه مقاومت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار