رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه:

کنگره ملی شهدا کاملا شهید محور است

سردار «آزادی» با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدا کاملا شهید محور است و هر فعالیتی باید برای بزرگداشت یاد شهدا و انتقال پیام شهدا باشد، گفت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب، سرگذشت پژوهشی شهدا بود که باید به این موضوع فراتر از ثبت خاطره نگاه کنیم و استان فارس در این عرصه پیشرفت خوبی داشته است.
کد خبر: ۶۶۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ - 19May 2024

کنگره ملی شهدا کاملا شهید محور استبه گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از فارس، سردار «عبدالرضا آزادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج امروز در جلسه شورای سیاست گذاری دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره، اظهار داشت: اقدامات خوبی در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس تاکنون صورت گرفته و کار‌ها به خوبی خوب در پیش است.

وی افزود: بیشترین تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران برگزاری کنگره‌های ملی شهدای سراسر کشور، بر روی خود شهدا بوده که اهمیت و ضرورت پرداختن به سیره شهدا را چند برابر می‌کند.

سردار آزادی با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدا کاملا شهید محور است و هر فعالیتی باید برای بزرگداشت یاد شهدا و انتقال پیام شهدا باشد، ادامه داد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب، سرگذشت پژوهشی شهدا بود که باید به این موضوع فراتر از ثبت خاطره نگاه کنیم و استان فارس در این عرصه پیشرفت خوبی داشته است.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با تاکید بر این موضوع که پژوهش‌های کاربردی در زندگی شهدا شکل گیرد، ادامه داد: باید چرایی و چگونگی رشد و تعالی شهدا مورد کاوش قرار گیرد و به صورت یک پژوهش کاربردی مورد توجه باشد.

وی سوژه یابی از دل پژوهش‌های زندگی شهدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: سوژه‌های زندگی شهدا پس از احصا از درون پژوهش‌های صورت گرفته، باید در اختیار محققان، نخبگان، نویسندگان، هنرمندان و... قرار گیرد تا دست مایه تولید آثار فاخر باشد.

سردار آزادی وجود روحیه حماسی، مردم داری و مردم یاری و... را در زندگی شهیدان مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: کمیته جمع آوری و سرگذشت پژوهی دومین کنگره ملی شهدای فارس نگاه بلند تری داشته باشد تا بتواند در اسرع وقت، محتوا‌های دیگر کمیته‌ها را فراهم کند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، تهیه شناسنامه نقش استان در دفاع مقدس را دومین محور در بیانات مقام رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان باید تاریخ انقلاب و دفاع مقدس شهر و دیار خود را بشناسند بنابراین باید تدوین شناسنامه شهر‌ها مورد توجه واقع شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: کنگره ملی شهدا باید امید آفرین در جامعه و در بین جوانان باشد تا بتواند محور‌های بزرگی را در زندگی نسل‌های آینده باز کند چراکه زندگی امروز را با الگوی شهدا سامان دهیم.

وی با بیان اینکه جریان سازی فکری و عملی برای انتقال میراث ارزشمند نسل گذشته به جوانان در دستور کار کنگره‌های ملی شهدا باشد، گفت: با استفاده از برگزاری کنگره ملی شهدا باید در تمامی اقشار جریان سازی کرد تا انتقال دهنده میراث ارزشمند شهدا و روحیه ایثار و شهادت باشیم.

برگزاری کارگاه تصویرگری شهدا، استفاده از ظرفیت مردمی و افکار جامعه برای کنگره ملی شهدا، استفاده از ظرفیت تمامی رسانه ها، تدوین تقویم زمانبندی فعالیت ها، توجه به کیفیت تولیدات هنری در کنار کمیت از دیگر مباحثی بود که سردار آزادی در سخنان خود بر آن تاکید کرد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در کمیته‌های دومین کنگره ملی شهدای فارس را یک ابتکار مهم معرفی کرد و گفت: تشکیل هیئت اندیشه ورز در تمامی کمیته‌های کنگره ملی شهدای فارس اقدام بسیار موثر و مهمی بود که انجام شد و پشت همه فعالیت‌ها باید مجموعه فکری باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها