چهارمین دورهمی همسران شهدا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد

چهارمین دورهمی همسران شهدا در یزد با عنوان «محفل حوران» به قدوم خادمان حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد مزین شد.
کد خبر: ۶۶۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰ - 17May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، همزمان با دهه کرامت، دورهمی همسران شهدای یزد با عنوان «محفل حوران» برای چهارمین سال متوالی با تشریف‌فرمایی خادمان امام رضا (علیه‌السلام) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد و در جوار تربت پاک شهید گمنام برگزار شد.

 این دورهمی با حضور پرشور و مبارک همسران شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت، دفاع مقدس، انقلاب و... برپا شد. محفل حوران با تلاوت آیات نورانی قرآن کریم توسط بانوی قاری قرآن آغاز شد. همسران شهدا با در دست داشتن تصاویر نورانی شهیدان در محفل حوران یافتند. 

در این دورهمی باصفا و صمیمی که با اجرای «دهقان‌پور» برگزار شد، در بخش جذاب خاطره‌گویی همسران شهیدان «عباسعلی پورشایانی، خلیل حسن‌بیگی، محمدسعید فضایلی‌زاده، ایرج صفاری، حبیب‌الله رضایی، سیدجواد کمال» و... به بیان خاطرات شیرینی از همسران شهیداشان پرداختند. همسر شهید فتحی و خواهر شهیدان ادهمی از خاطرات برادر شهیدش و از وصیت مهمش درباره حجاب گفت.

همچنین همسر شهید سیدمحمد ابراهیمی از دست‌اندرکاران طرح نور و نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

در بخشی از محفل حوران همسران شهدای مدافع امنیت، شهیدان «انتظاریان و حسن‌نژاد» در جمع زنان نمونه، صبور و زینبی دارالعباده حضور یافتند. در این دقایق ملکوتی همسران شهدای دیروز به رسم ادب و همدلی بر پا ایستادند و به مقام شامخ شهدای امروز امنیت ادای احترام کردند.

همسر شهید حسن‌نژاد در سخنانی ضمن ادای احترام به همسران شهدا و صبر و ایمان آنان از پیوند ویژه زندگی‌شان با امام هشتم گفت و از خادمی شهید حسن‌نژاد برای جشن‌های زیر سایه خورشید و انس خاص ایشان با امام هشتم (علیه‌السلام) بیان کرد.

تشریف‌فرمایی نمایندگان آستان ملک‌پاسبان سلطان سریر طوس به محفل حوران، قله این مراسم معنوی بود. هسران شهدا همگام با شهدایشان به خادمان امام رئوف (علیه‌السلام) سلام دادند و عرض ارادت کردند. در ادامه خادم آستان قدس رضوی به مدیحه‌سرایی و بیان خاطره‌ای از دلتنگی دختر شهید مدافع حرم پرداخت.

همچنین مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در گروه شهیده مدافع سلامت، شهیده «مرضیه محمدی» در خصوص خانواده شهدا اظهار داشت: ملت ما زیر منت رشادت‌های خانواده شهداست.

 وی افزود: هرچقدر افراد مصیبت‌دیده خودشان را به منابع تور نزدیک کنند آرامش بیشتری کسب می‌کنند؛ این هنری است که خانواده شهدا دارند و با دل سپردن به علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) کسب آرامش می‌کنند.

خدام الرضا (علیه‌السلام) سپس پرچم سبز امام رئوف (علیه‌السلام) را در کنار قبر مطهر شهید گمنام قرار دادند تا همسران شهدا از پرچم معطر و نورانی رضوی نور و تبرک بگیرند. هدایایی نیز به رسم تبرک در این محفل امام رضایی و شهدایی با دستان خادمان به همسران شهدا تقدیم شد.

دکلمه‌خوانی یاسمین زهرا، دختر شهید آتش‌نشان شهید تیموری برای امام رضا (علیه‌السلام) و خوش‌آمد به نائیان سلطان طوس (علیه‌السلام)، اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام «مهدوی‌نژاد» وگرفتن عکس یادگاری در کنار پرچم بارگاه آفتاب از برنامه‌های دیگر این محفل بهشتی بود. 

در بخش پایانی محفل حوران، خدام‌الرضا (علیه‌السلام) و همسران شهدا از موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار