رئیس قوه قضاییه:

در پرونده چای دبش ۴۵ نفر تفهیم اتهام شدند/ برخورد قوه قضاییه با دانه درشت‌ها بدون اغماض و منطبق با قانون است

حجت‌الاسلام «محسنی اژه‌ای» گفت: در پرونده چای دبش تاکنون ۴۵ نفر در این خصوص تفهیم اتهام شدند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است.
کد خبر: ۶۶۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ - 14May 2024
در پرونده چای دبش ۴۵ نفر تفهیم اتهام شدند/به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه امروز (سه‌شنبه) در جمع دانشجویان در دانشگاه یاسوج، اظهار داشت: معیار ما در عمل، باید مرّ قانون باشد؛ ممکن است شما بگویید که یک قانون ضعیف و ناقص است و یا متناسب با زمان حال نیست؛ در این خصوص راهکار آن است که قانون را اصلاح کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: من هم در مواردی اجمالاً قبول دارم، اما توجه داشته باشید که الزاماً نمی‌توان در قبال همه مجرمان به یک نحو عمل کرد؛ در مواردی فردِ محکوم اظهار ندامت می‌کند و جبران می‌کند. 
 
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در مقوله دانه‌درشت‌ها که مورد تاکید دانشجویان است، ما برخورد بدون اغماض و منطبق با مرّ قانون داشته‌ایم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ابراز داشت: در قضیه چای دبش نیز این خودِ دولت و قوه قضاییه بودند که موضوع را کشف و پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند.
 
وی گفت: در این پرونده عدد بزرگی بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مطرح است و تاکنون ۴۵ نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.
 
این مسئول ابراز داشت: پیرامون این پرونده، ده‌ها و صد‌ها استعلام و بازرسی صورت گرفته است و جز به جز این موارد بررسی شده است؛ همچنین این پرونده در مرحله صدور قرار نهایی بود که اسناد جدیدی در خصوص آن اعم از مُهر‌های جعلی کشف شد که باید پیرامون آنها نیز بررسی‌هایی دقیق به عمل آید.
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پروژه‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است و دانشجویان به آنها معترض هستند، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه مرجع تشخیص اِشکال یا عدم اِشکالِ محیط‌زیستی پروژه‌ها نیست و ما زمانی می‌توانیم به این قبیل موضوعات ورود کنیم که سازمان محیط زیست به عنوان مرجع اصلی، پروژه‌ای را واجد ایراد بداند.
 
وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد با همفکری مسئولان قابل حل است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار