سخنگوی ستاد انتخابات: به دنبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیکی هستیم

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از ساعت ۸ صبح در ۱۵ استان، ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی رقابت می‌کنند. ۱۱۵۱۰ شعبه برای مرحله دوم انتخابات براساس نظر هیات‌های اجرایی تعیین کردیم.
کد خبر: ۶۶۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 10May 2024

سخنگوی ستاد انتخابات: به دنبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیکی هستیمبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز، جمعه، 21 اردیبهشت ماهخ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ساعت ۸ صبح در ۱۵ استان، ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی رقابت می‌کنند. ۱۱۵۱۰ شعبه برای مرحله دوم انتخابات براساس نظر هیات‌های اجرایی تعیین کردیم و گزارش‌ها نشان می‌دهد تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تمامی گزارشات از ۲۲ خوره اینگونه بوده که تا الان مشکلی نبوده و دستگاه‌های الکترونیک به خوبی کار کردند و زحمت و دشواری برای رای‌دهندگان پیش نیامده است. 

وی با اشاره با اطلاعیه‌های صادر شده از سوی ستاد انتخابات کشور، گفت: از مردم عزیز درخواست داریم به دلیل جلوگیری از ازدحام، در ساعات اولیه رای‌گیری به شعب مراجعه کرده و از مراجعه در ساعات پایانی خودداری کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: عکسدار بودن شناسنامه الزامی نیست و شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارد قابل استفاده نیست و مدرک شناسایی حتما باید دارای کد ملی باشد. سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین یادآور شد: به دلیل الکترونیکی بودن انتخابات در ۸ شعبه، نیازی به ثبت اثر انگشت رأی‌دهندگان نیست. 

اسلامی تصریح کرد: واجدین شرایط رأی‌دهی متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ و قبل از آن هستند. این افراد که ۲۲۸ هزار نفر را شامل می‌شوند اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های الکترونیک با استقبال مردم مواجه شده است و سرعت خوبی دارد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی میشود.

وی افزود: به دنبال تسری فرایندهای الکترونیک در همه انتخابات‌ها هستیم و امیدواریم با کار کارشناسی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان شکل گرفته این موضوع ادامه داشته باشد و به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیک هستیم.دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه پایان رای گیری رسما از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام میشود، دوستان می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار