یادداشت/ حجت‌‌الاسلام موسی سلیمانی

اتمام جهاد انتخابات در دور دوم

غیض دشمنان از اصل برگزاری انتخابات و مشارکت و افراد منتخب هنوز وجود دارد؛ بر همین اساس اتمام و تکمیل جهاد ملت ایران منوط به شرکت در مرحله دوم انتخابات است.
کد خبر: ۶۶۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳ - 10May 2024

اتمام جهاد انتخابات در دور دومگروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین «موسی سلیمانی» جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام؛ دور دوم دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت در برخی شهرها برگزار می‌شود. در این دور نامزدهای راه‌یافته به دور دوم برای ۴۵ صندلی رقابت می‌کنند. 

مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی ۱۱ اسفندماه سالی که گذشت، برگزار شد که عملیات روانی گسترده دشمنان جمهوری اسلامی با همه توان فعال شده بود تا مانع حضور مردم در پای صندوق رأی شوند و میزان مشارکت را به زیر ۲۰ درصد برسانند. در این معرکه، ۴۱ درصد ملت ایران به میدان آمدند تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند و حماسه باشکوهی آفریدند.

در روز انتخابات مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات فرمودند: «ملت عزیزمان بدانند امرور چشم بسیاری از مردم دنیا چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی چشم‌شان به ایران است. به این توجه کنید دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید کنید.»

پس از انتخابات ایشان در تجلیل از اقدام شکوهمند مردم ایران فرمودند: «ملت ایران با این حضور، هم یک وظیفه اجتماعی و تمدنی را انجام دادند. هم یک جهاد انجام دادند. چرا؟ چون در مقابل تبلیغات دشمنان بود. تقریبا حدود یک سال تلاش کردند که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند و انتخابات را از رونق بیندازند.
مردم با حضورشان، در مواجهه با این حرکت دشمنان، یک حرکت بزرگ و حماسه‌آمیز انجام دادند.»

اتمام و تکمیل این جهاد منوط به شرکت در مرحله دوم انتخابات است.  غیض دشمنان از اصل برگزاری انتخابات و مشارکت و افراد منتخب هنوز وجود دارد. ضمن آنکه ۴۵ صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار