سوریه: حمله رژیم اسرائیل به رفح، تداوم نسل‌کشی وحشیانه کابینه تروریست‌هاست

وزارت امور خارجه سوریه امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ادامه سیاست نسل‌کشی و اشغالگرانه کابینه تروریست های صهیونیست است.
کد خبر: ۶۶۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳ - 08May 2024

سوریه: حمله رژیم اسرائیل به رفح، تداوم نسل‌کشی وحشیانه کابینه تروریست‌هاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه این کشور تأکید کرد: در مدت بیش از نیمسال گذشته، رژیم اشغالگر صهیونیستی با استفاده از تسلیحات اهدایی از طرف آمریکا و همپیمانان غربی اش، اقدام به ویرانی نوار غزه کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد که شمار فلسطینی هایی که بر اثر حملات هوایی و آتش توپخانه رژیم اشغالگر به شهادت رسیده اند به مرز ۳۵ هزار نفر رسیده است که حدود ۱۶ هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

این وزارتخانه تصریح کرد بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی در شهر به سر می برند و بیش از ۷۰ هزار کودک از شمال و مرکز نوار غزه به آن پناه برده اند و حمله رژیم صهیونیستی به این به شهر، به منزله ندادن اجازه برای زنده ماندن فلسطینی هاست. به طوری که بسیاری از جنایتکاران صهیونیست اعلام کرده اند: فلسطینی خوب، فلسطینی دفن شده زیر خاک است.

در این بیانیه همچنین آمد: گورهای جمعی کشف شده که نظامیان اشغالگر هزاران فلسطینی را در آن دفن کرده اند، یادآور جنایات نازی های فاشیست است. از سوی دیگر، رژیم اشغالگر صهیونیستی، نظام بهداشتی نوار غزه را به طور کامل نابود کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: این اقدام، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، کشتار و نسل کشی است که بر اساس همه معاهدات و پیمان های بین المللی، محکوم است.

این وزارتخانه در پایان خاطرنشان کرده است: سوریه در شرایط حساس کنونی بار دیگر حمایتش را از ملت فلسطین که با پایداری خود برگ هایی از عزت و مقاومت را ثبت کرده است، اعلام می کند. همچنین از همه ملت های جهان که به قوانین بین المللی، حقوق بشر و قانون بین المللی انسانی، اعتقاد دارند می خواهد برای توقف کشتار فلسطینی ها توسط صهیونیست های فاشیست و همچنین پیگرد جنایتکاران صهیونیست به دلیل نسل کشی مردم غزه اقدام کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار