مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران خبر داد؛

اعزام ۷۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان مازندران در هفته بسیج سازندگی

«اقبال‌پور» گفت: ۷۰۰ گروه جهادی جهت ارائه خدمات محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی به مناطق محروم و کم برخوردار استان مازندران اعزام شدند.
کد خبر: ۶۶۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱ - 08May 2024

اعزام ۷۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان مازندران در هفته بسیج سازندگیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ «محمدمهدی اقبال‌پور» مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز و هفته بسیج سازندگی با اشاره به فعالیت چهار قرارگاه در بسیج سازندگی، اظهار داشت: ورود به بخش سازندگی و محرومیت زدائی، پروژه‌های عمرانی، توسعه روستاها از شرق تا غرب از جمله آنهاست.

وی افزود: در بخش محرومیت زدائی اقدامات جدی در بخش‌های مختلف استان مازندران انجام شده که بخشی از پروژه‌ها طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول از اجرای هزار و ۶۶۶ پروژه محرومیت زدایی به اعتبار ۶۷۵ میلیارد تومان در مازندران خبر داد و اضافه کرد: در حوزه عمرانی و محرومیت زدایی ۷۰۴ پروژه با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.  

وی افزود: در حوزه راه روستایی ۳۷ پروژه به طول ۵۵ کیلومتر با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان، در حوزه آبرسانی (لوله گذاری) ۸۵ پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان، آبرسانی (احداث مخزن) ۲۱ پروژه به طول هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان، آبرسانی (ایستگاه پمپاژ) هشت پروژه با اعتبار چهار میلیارد تومان، آبرسانی (برق رسانی) ۱۰ پروژه با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان انجام شد.

اقبال‌پور با بیان اینکه در حوزه بحران برای احداث ۳۱ پروژه دیوار حفاظتی رودخانه‌ها به طول چهار هزار و ۶۵۰ متر ۳۱ میلیارد تومان هزینه شد، گفت: همچنین برای هشت پروژه لایه روبی و ساماندهی رودخانه‌ها به طول ۹ هزار متر ۱۲ میلیارد تومان صرف شد.  

این مسئول ادامه داد: همچنین پنج پروژه فیبر نوری با اعتبار ۶ میلیارد تومان، ۱۰ پروژه سایت مخابراتی با اعتبار چهار میلیارد تومان، ۴۵ پروژه جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه ۹۵ خانه محروم با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان احداث شد، اضافه کرد: همچنین ۳۲۰ زیارتگاه شهدا با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان ساماندهی شد؛ و‌ی با عنوان اینکه چهار مزرعه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان ایجاد شد، گفت: همچنین چهار پل روستایی با اعتبار سه میلیارد تومان احداث شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا میزان اعتبار هزینه شده در حوزه اشتغالزایی را ۱۴۰ میلیارد تومان برای ۹۶۲ پروژه اعلام و بیان کرد: افتتاح ۹۰۰ پروژه کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان از آن جمله بوده است.  

وی با بیان اینکه افتتاح ۴۰ صندوق قرض الحسنه با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر اقدامات به شمار می‌آید، اذعان داشت: همچنین ۲۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاورد‌های بسیج سازندگی با اعتبار چهار میلیارد تومان برپا می‌شود.

به گفته اقبال‌پور در حوزه عمران حدود ۵۰۰ نفر به صورت تخصصی و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم بکارگیری شده‌اند.

این مسئول به فعالیت مجمع خیرین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ۷۰۰ گروه جهادی جهت ارائه خدمات محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شدند.

اقبال‌پور به بخش ارائه خدمات اجتماعی (کمک مومنانه) هم اشاره کرد و افزود در این بخش ۸٠ هزار و ۱٠٠ مورد لوازم زندگی، البسه و پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، وسایل کمک آموزشی، بسته معیشتی، کارت هدیه، طعام، بسته درمانی و ... در هفته بسیج سازندگی در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به احداث ۱۷٠ سالن ورزشی توسط سپاه و بسیج سازندگی در استان گفت: چندین سالن دیگر از جمله سالن کشتی جویبار در حال ساخت است که تکمیل آن ۱۲٠ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

اقبال‌پور همچنین از غرس سالانه یک و نیم میلیون اصله نهال توسط بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: امسال تاکنون یک میلیون اصله نهال در سواحل دریا و مناطق شهری و روستایی استان غرس شده است و یک نوع رکوردزنی محسوب می‌شود.

وی در خصوص نیروگاه زباله سوز ساری نیز تصریح کرد: از آن جایی که نیروگاه زباله سوز ساری مورد بازدید و اهتمام آیت الله رئیسی، رئیس جمهور قرار گرفته است، برای بهره‌برداری هر چه زودتر آن، همه نهاد‌های مرتبط از جمله استانداری و فرماندهی سپاه کربلا مازندران، شهرداری و شورای شهر ساری و دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و راه پای کار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار