اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تیران و کرون برگزار شد

اولین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تیران و کرون در سال جاری، با هدف هماهنگی و هم افزایی برگزاری کنگره‌ی ملی بیست و چهار هزار شهید استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ - 08May 2024

اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تیران و کرون برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، اولین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان تیران و کرون در سال جاری، با هدف هماهنگی و هم افزایی برگزاری کنگره‌ی ملی بیست و چهار هزار شهید استان اصفهان با حضور حجت الاسلام رضا «باقری» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد، «حمید رضا ساکت» معاون فرهنگی و آموزش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حجت الاسلام «رشیدیان» امام جمعه شهرستان، «علی محمدی‌کیا» فرماندار، ناهید احسانی رئیس بنیاد شهرستان و روسای کارگروه.های شورا، در فرمانداری تیران و کرون برگزار شد.

«حمید رضا ساکت»  ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در شهرستان در حوزه ایثار و شهادت، پنج اصل اساسی کنگره را مبتنی بر سرگذشت پژوهی شهدا از کنگره شهدا و ایثارگران، تهیه آثار فاخر شهدا، جریان سازی فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، فعالیت‌های حمایتی و خدمت به خانواده‌ی شهدا و ایثارگران برشمرد و در زمینه‌ی اجرای هر کدام از فصول کنگره توضیحاتی را ارائه نمود. 

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های شاخص و فاخر در زمینه‌های مختلف جهت تعظیم و تکریم مقام شهدا و خانواده‌ های شهدا و ایثارگران در جهت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه جهت بهرمندی نسل جوان اقدامی لازم است. 

ساکت خاطر نشان کرد: هم افزایی و هماهنگی و مشارکت همه کارگروه ها در یکسان سازی آمار و تهیه اسناد شهدا و جلوگیری از اقدامات موازی کاری یکی از اهداف کنگره شهداست. 

وی با ارائه آمار اسناد شهدا افزود:  در راستای کنگره شهدا تهیه و تدوین سامانه‌های مختلف جهت ارایه اسناد مربوط به شهدا و جانبازان به ویژه سامانه ملی «ویکی ایثار» حاوی زندگی نامه، وصایا، دست نوشته شهدا و سایر اسناد برنامه‌ریزی و ذیل کنگره شهدا راه اندازی می‌شود.

 در ادامه جلسه اعضای کارگروه نقطه نظرات و اقدامات خود در خصوص برنامه های ترویج ایثار و شهادت و کنگره را تشریح کردند.

 در این جلسه همچنین موضوع دیدار از خانواده های شاهد و ایثارگر با حضور تمامی دستگاهها، برنامه های سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، فضا سازی و تبلیغات محیطی شهری و روستایی ویژه شهدا،تولید محتوا و آثار فاخر در راستای کنگره ملی شهدا و جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار