مشاور وزیر آموزش و پرورش:

ایران قدرتمند در مدرسه قوی تجلی می‌یابد

باقرزاده فاروجی گفت: معلم قوی، محور مدرسه‌ای علمی را شکل می‌دهد و هیچ جامعه‌ای قوی نمی‌شود مگر در سایه معلمی باسواد و دانا، باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.
کد خبر: ۶۶۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸ - 06May 2024

ایران قدرتمند در مدرسه قوی تجلی می‌یابدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «علی باقرزاده فاروجی» مشاور وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی، اظهار داشت: توسعه کشور به دست معلمان رقم می‌خورد و باید به دغدغه‌های این قشر زحمتکش توجه و در جهت برطرف کردن آن برآمد.

وی در ادامه افزود: معلمی قوی است که دغدغه معیشت و تأمین مایحتاج نداشته باشد. اگر ما درصدد توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌ها هستیم، تمامی سطوح مدیریتی خرد و کلان نیز باید متوجه این نکته باشند که کشور از طریق معلمان قوی، توسعه می‌یابد. معلم قوی، محور مدرسه‌ای علمی را شکل می‌دهد و هیچ جامعه‌ای قوی نمی‌شود مگر در سایه معلمی باسواد و دانا، باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.

در این مراسم «ابوالقاسم اکبری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به دستآورد‌های این اداره کل، گفت: سه هزار و ۷۰۰ نیروی جدید در ۲ سال و نیم گذشته از طریق آزمون‌های استخدامی، تبدیل وضعیت و کنکور سراسری در این اداره کل جذب و مشغول به کار شده اند. با تلاش معلمان گرانقدر و دانش آموزان کوشا، سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال کشوری در المپیاد‌های علمی و سه رتبه سومی المپیاد ریاضی آرکاداغ در کشور ترکمنستان کسب شده است.

اکبری تصریح کرد: با الگوگیری از تلاش و مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس و تأسی به دانش آموزان و فرهنگیان شهید و ایثارگر و پیگیری‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم ۷۰ طرح آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس به بهره برداری رسیده و ۸۵ طرح با ظرفیت ۳۶۰ کلاس در حال اجرا و پیگیری است، علاوه بر آن ساخت ۱۳ مدرسه در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز به تصویب رسیده است.

در این همایش از هشت معلم برتر استانی و چهار معلم برتر شهرستان بجنورد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار