مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نقش‌آفرینی معلمان در جهاد تبیین؛ مطالبه متدینین/ معلمین با سعه صدر نسبت به حقایق روشنگری کنند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: مطالبه جامعه متدینین این است که معلمان در جهاد تبیین رزمندگی و کار جهادی کنند و دشمن را در رسیدن به اهداف خصمانه‌اش در جنگ ترکیبی که آینده‌سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده، ناکام بگذارند.
کد خبر: ۶۶۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ - 01May 2024

نقش‌آفرینی معلمان در جهاد تبیین؛ مطالبه متدینین/ معلمین با سعه صدر نسبت به حقایق روشنگری کنندسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو  با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی، با گرامیداشت یاد و نام علامه شهید مرتضی مطهری و شهدای معلم اظهار داشت: معلمین در هدایت، پرورش و تربیت نسل بشر از جایگاه ویژه و عظمت خاصی برخوردار هستند و نقش برجسته و ممتازی دارند به نحوی که بزرگان انقلاب اسلامی نقش معلمی را نقش انبیا می‌دانند.

وی افزود: معلمین در همه عرصه‌ها و شئون زندگی انسان‌ها مهم هستند چرا که تربیت و پرورش‌دهنده نسل‌های پی در پی برای پذیرش نقش‌ها و مسئولیت‌ها هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: یکی از عرصه‌هایی که در این ایام انتظار است معلمین بیش از گذشته به آن توجه کنند و به آن بپردازند جهاد تبیین است. برابر آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جهاد تبیین امروز یکی از اقدامات مهم، فوری، ضروری در انقلاب اسلامی است چراکه دشمنان دین خدا و انقلاب بیشترین هجمه‌ها را در جهت وارونه‌نمایی حقایق و جابجا کردن حق و باطل انجام می‌دهند تا به این هدف باطل خود دست پیدا کنند و در این راه جدیت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: این وارونه‌نمایی گاهی با سوار شدن بر موج رسانه و تبلیغات و سوء استفاده از فقر سواد رسانه‌ای و ضعف تحلیل نسل جوان که اطلاع دقیق و عمیقی نسبت به پیشینه طواغیت و تاریخ کشور و همچنین پیشرفت‌های شگرف انقلاب اسلامی ندارند، دنبال می‌شود؛ اینگونه است که این نسل تحت تاثیر القائات دشمن قرار می‌گیرد و اغواگری نظام سلطه کارساز می‌شود.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: لازمه نقش‌آفرینی معلمان در عرصه جهاد تبیین این است که با سعه صدر و با اشراف دانشی و علمی و همچنین روشنگری نسبت به اموری که حقیقت دارد بصیرت نوجوانان و جوانان ایران اسلامی را با آگاهی‌بخشی ارتقا دهند.

وی تاکید کرد: معلمین باید با پاسخگویی به شبهات، دروغ‌های دشمنان را افشا کنند و با افزایش سطح سواد رسانه‌ای نسل جوان، نوعی مصونیت‌سازی را در سطح جامعه به وجود بیاورند.

این مقام مسئول بیان داشت: یکی از عرصه‌های نقش‌آفرینی معلمین در جهاد تبیین، مدرسه، کلاس درس و تحقیق و پژوهش است چراکه معلمین از مهد کودک تا پایان مقطع دبیرستان بر فضای ذهنی، فکری و پرورشی آینده‌سازان ایران اسلامی اشراف دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مطالبه جامعه متدینین این است که معلمان در جهاد تبیین رزمندگی و کار جهادی کنند و دشمن را در رسیدن به اهداف خصمانه‌اش در جنگ ترکیبی که آینده‌سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده، ناکام بگذارند.

سردار یوسفعلی‌زاده ادامه داد: جامعه معلمین باید در عرصه جهاد تبیین به سیره معلم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری تاسی کنند چراکه این متفکر شهید در هنگامه سیطره طاغوت بر جامعه، نقش معلمی خود را در جهت آگاهسازی جوانان و دانشجویان در حد اعلا انجام داد و الگوی فرهنگیان شد.

وی اظهار داشت: برای اینکه نسل جوان تحت تاثیر نظام سلطه قرار نگیرند باید معلمان به‌عنوان نیروی عملیاتی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی نقش‌آفرینی کنند و با حضور در جهاد تبیین، عَلَم مبارزه با دشمنان نظام مقدس اسلامی را برافراشته نگه دارند تا با تربیت نسل‌های مومن، انقلابی و متعهد بسترساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار