مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تاکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح جهانی

سرهنگ «فلاحی» گفت: عظمت ایران امروز به پاس دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس است و برای انتشار این فرهنگ نباید از هیچ کوششی فروگذار کرد و وظیفه همه مسئولان است که نه تنها نسبت به ترویج این فرهنگ در سطح کشور بلکه به دیگر سایر نقاط جهان تلاش کنند.
کد خبر: ۶۶۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹ - 01May 2024

دانشنامه دفاع مقدس سندی ماندگار است/ ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح جهانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان سرایان، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در هشت سال دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل از خود به نمایش گذاشت و این استان بیش از دو هزار شهید تقدیم این نظام کرده است.

وی با با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «جنگ ما گنج است»، گفت: هشت سال دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای است که هر کس باید به تناسب خود از آن بهره ببرد و شرایط آن زمان و عوامل پیروزی ما باید برای نسل حاضر تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی وحدت آحاد مردم، ایمان به خداوند متعال و حرکت حول ولایت فقیه را سه مؤلفه مهم در پیروزی هشت سال دفاع مقدس ذکر و عنوان کرد: آنچه در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد نتیجه همدلی، زحمات و وحدت جامعه ایران و رهبری خردمندانه بود.

سرهنگ فلاحی تأکید کرد: عظمت ایران امروز به پاس دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس است و برای انتشار این فرهنگ نباید از هیچ کوششی فروگذار کرد و وظیفه همه مسئولان است که نه تنها نسبت به ترویج این فرهنگ در سطح کشور بلکه به دیگر سایر نقاط جهان تلاش کنند.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، تصریح کرد: مهم‌ترین و ارزشمندترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس را برای انتقال به نسل‌های آینده در قالب دانشنامه تنظیم می‌کنیم تا سندی ماندگار و محل رجوع جوانان برای درک بهتر این از مفاهیم ایثار و شهادت باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از این دانشنامه به نقش شهرستان سرایان در این دوران اختصاص دارد، مطرح کرد دانشنامه دفاع مقدس که در دست اقدام است خود یک دایرةالمعارفی است که حقایق دفاع مقدس و شهدا در آن نگاشته می‌شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه جنگ تحمیلی عظمت اسلام را به گستره جهان منتشر کرد و سایر کشورها این شکوه را کاملا درک کرده‌اند که امروزه این عظمت در جنگ غزه جلوه کرده است، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که نسل جوان و نوجوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها