مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

نرخ بیکاری در استان اصفهان تک‌رقمی است

مداحی گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان به کمترین میزان در چند سال اخیر رسیده است، در تمام فصول سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری تک‌رقمی را تجربه کردیم.
کد خبر: ۶۶۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸ - 26April 2024

نرخ بیکاری در استان اصفهان تک‌رقمی استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «میثم مداحی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سخنرانی پیش از نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: ۶۹ هزار اشتغال در استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ ایجاد شد که ارائه خدماتی از جمله آموزش توسط سازمان فنی حرفه‌ای، دریافت مجوز تامین مالی و تسهیلات باعث ایجاد اشتغال شده است، مشخص است چه افرادی با چه کد ملی خدمات دریافت کردند.

وی افزود: یکی از خدماتی که در راس خدمات اتفاق افتاد طراحی سامانه جستجوی شغل بود، با توجه به مشکلی که برای پیوند کارجویان و کارفرمایان وجود داشت از طریق این سامانه ۲۸ هزار فرصت شغلی ثبت شده که ۱۶ هزار فرصت آن در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است و ۱۲ هزار کارجو که به دنبال فرصت شغلی بودند ثبت‌نام کردند، ۷ هزار کارجو از این طریق مشغول به فعالیت شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: یکی عارضه‌هایی که دچار آن هستیم بیکاری ارادی است که فرد بیکار به دلایل مختلف حاضر به کار نیست یکی از نکات مورد نیاز، ارزش دانستن کار و فرهنگ کار کردن است و بیکاری باید عملی قبیح باشد تا تناقض میان فرصت شغلی و بیکاری ارادی حل شود.

مداحی خاطر نشان کرد: تسهیل در صدور مجوز ایجاد مشاغل خانگی از دیگر اقداماتی بود که رقم خورد و سال گذشته بالغ بر ۴هزار و ۵۰۰ مجوز در ۵۲۶ رشته صادر شد و اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ به مشاغل خانگی اختصاص یافت ۴ برابر سال‌های گذشته بود که منجر شد یکهزار و پانصد اشتغال در خانه ایجاد شود.

وی افزود: اگر همه موضوعاتی که در حوزه برنامه‌ریزی اشتغال رقم خورده است را با مرکز آمار مقایسه کنیم، ملاحظه می‌کنیم نرخ بیکاری در استان اصفهان به کمترین میزان چند سال اخیر رسیده است و در تمام فصول سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری تک‌رقمی را در استان اصفهان تجربه کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها