مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

شکست آمریکا در طبس، پیام‌های مهمی برای ملت ایران و جهانیان داشت

سردار «اسلامی» در پیامی به مناسبت پنجم اردیبهشت، سالروز طوفان شن طبس، این واقعه را نمادی از قدرت الهی و شکست استکبار جهانی دانست.
کد خبر: ۶۶۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ - 23April 2024

شکست آمریکا در طبس، پیام‌های مهمی برای ملت ایران و جهانیان داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، در پیامی به مناسبت پنجم اردیبهشت، سالروز طوفان شن طبس، این واقعه را نمادی از قدرت الهی و شکست استکبار جهانی دانست.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران در دفاع از استقلال و آزادی خود است. در این روز تاریخی، طوفان شن اراده شیطان بزرگ را در خاک ایران درهم شکست و به جهانیان اثبات کرد که هیچ قدرتی یارای مقابله با ایمان و اراده ملت ایران را ندارد.

عملیات پنجه عقاب، که به عملیات طبس نیز معروف است، در 5 اردیبهشت 1359 با هدف آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در سفارت این کشور در تهران طراحی و اجرا شد. اما این عملیات با شکست مفتضحانه آمریکا به پایان رسید.

طوفان شن در صحرای طبس، نقشی اساسی در این شکست ایفا کرد. به طوری که، باد شدید  دید خلبانان آمریکایی را مختل کرد و آنها را مجبور به فرود در مکانی نامناسب کرد. این امر، موجب هجوم نیروهای ایرانی به محل استقرار آمریکایی‌ها و ناکام ماندن عملیات آنها شد.

شکست آمریکا در طبس، پیام‌های مهمی برای ملت ایران و جهانیان داشت. این واقعه نشان داد که هیچ قدرتی نمی‌تواند بر اراده ملت ایران غلبه کند و ملت ایران در دفاع از استقلال و آزادی خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

همچنین، این شکست، افسانه شکست‌ناپذیری آمریکا را درهم شکست و نشان داد که قدرت‌های استکباری در برابر ایمان و اراده ملت‌ها، ضعیف و ناتوان هستند.

سالروز طوفان شن طبس، فرصتی ارزشمند برای بازخوانی این واقعه تاریخی و تبیین رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی است.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات طبس، به ویژه شهید خلبان جواد فکوری، از ملت ایران اسلامی به خاطر صبر و استقامت در برابر دشمنان متجاوز، قدردانی می‌کنم و عزت و سربلندی روزافزون ایران اسلامی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال مسألت دارم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار