مسئول مرکز نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) خبر داد؛

رونمایی از شناسنامه و اطلس لشکر‌های ۲۱ امام رضا (ع) و ۵ نصر در هفته دفاع مقدس

علی‌مددی گفت: شناسنامه و اطلس لشکر‌های ۲۱ امام رضا علیه‌السلام و پنج نصر و هشت عنوان کتاب نبردی به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ - 23April 2024

رونمایی از شناسنامه و اطلس لشکر‌های ۲۱ امام رضا (ع) و ۵ نصر در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «علی علی‌مددی» مسئول مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه امام رضا علیه‌السلام در همایش خادمین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: یکی از بهترین برنامه‌هایی که سال گذشته به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برگزار شد، ویژه‌برنامه خط‌شکنان بود که در این همایش جمعی از فرماندهان گردان‌های تحت امر یگان‌های رزم خراسان با حضور فرمانده کل سپاه در تهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی افزود: این برنامه امسال نیز به عنوان آخرین برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد و ۷۰ نفر از فرماندهان گردان‌های رزمی استان خراسان رضوی تجلیل می‌شوند.

مسئول مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه امام رضا علیه‌السلام ادامه داد: ماموریت راهیان نور سال گذشته به نحو شایسته‌ای اجرا شد. ساختار این ماموریت با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفت. اگرچه استان خراسان رضوی از به لحاظ بُعد مسافت فاصله زیادی با کربلا‌های جنوب دارد، اما با نقش‌آفرینی دستگاه‌های متولی بستری فراهم شد تا قشر‌های مختلف در این سفر معنوی شرکت کنند.

علی‌مددی گفت: برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس سه سال است که به صورت ویژه از ظرفیت راویان جوان استفاده می‌شود. در این راستا در ۲۵ درصد از ۲ هزار روز روایتگری که در محور‌های مختلف استان خوزستان طی بهمن و اسفند سال گذشته انجام شد، راویان جوان به صورت مستقل ورود پیدا کردند.

وی تصریح کرد: اوج فعالیت‌های حوزه کتاب، تالیف کتاب خاتون و قوماندان و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب بود. بحمدالله کتاب خاتون و قوماندان به صدمین چاپ نزدیک شده است.

مسئول مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه امام رضا علیه‌السلام عنوان کرد: برای سال آینده تالیف و چاپ ۵۰ عنوان کتاب ویژه کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

علی‌مددی خاطرنشان کرد: یادواره شهدای عشایر استان خراسان رضوی همزمان با سالروز فتح خرمشهر به میزبانی شهرستان چناران برگزار می‌شود.

دبیر کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی با بیان اینکه کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، ابراز داشت: بر اساس چشم‌اندازی که برای سه سال اخیر ترسیم شده برگزاری کنگره‌های ملی شهدای استان در دستور کار قرار گرفته است و بحمدالله همه دستگاه‌ها در برگزاری این رویداد فرهنگی منسجم هستند. سال گذشته کنگره‌های ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران و ۲ هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب در سبزوار و نیشابور برگزار شد. در ادامه برگزاری کنگره‌های ملی مستقل شهرستانی، کنگره‌های ملی شهدای تربت حیدریه و کاشمر در شهریور و آذر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: از ۳۰ پروژه‌ای که با موضوع نقش خراسان در دفاع مقدس توسط حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا علیه‌السلام و با همکاری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دست اجرا است ان‌شاءالله شناسنامه و اطلس لشکر‌های ۲۱ امام رضا علیه‌السلام و پنج نصر و هشت عنوان کتاب نبردی به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

علی‌مددی بیان داشت: امیدواریم با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهاد، ارتش، سپاه و فراجا بتوانیم نقش خراسان در دفاع مقدس را احصا و به عنوان اثر سندی که تدوین آن دشوار است آن را محقق و در قالب آثاری فاخر منتشر کنیم تا مورد استفاده نخبگان و پژوهشگران قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها