معرفی کتاب؛

«رندان تشنه لب»

کتاب «رندان تشنه لب» خاطرات ایثارگران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل که به نویسندگی رقیه حلقومی توسط نشر «خط هشت» در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.
کد خبر: ۶۶۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۴ - 26April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «رندان تشنه لب» که توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با اهتمام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و به سفارش امور ایثارگران شرکت آب منطقه‌ای به چاپ رسیده است.

این کتاب به خاطرات رزمندگان شرکت آب منطقه ای اردبیل می‌پردازد. خاطراتی که بازگویی آن ما را با رشادت‌های فرزندان استان اردبیل بیشتر آشنا می‌سازد. «ایرج دولت نژاد»، «اصغر آذرکیا»، «داوود محمودی»، «حسین خدادادی»، «علی حسین قلی زاده»، «حسن بایرامی»، «بهروز عین الله زاد» و «سید شمس الدین آقازاده» روایت‌هایی شنیدنی از روزهای سخت جنگ برای خواننده بازگو می‌کنند. نویسنده با ذوقی شاعرانه خاطرات این رزمندگان را به نحو زیبایی به نگارش درآورده و چشمان خواننده را با سطوری آغشته به متن ادبی می‌نوازد.

در بخشی از کتاب آمده است: 

کاروانی که بود بدرقع اش حفظ خدا

چند ماهی بود که از خدمت برگشته بودم، آرام و قرار نداشتم، انگار جبهه خانه ام شده بود و خانه طعم غربت میداد، تصمیم گرفتم از طریق جهاد دوباره اعزام شوم، از تبریز به اهوار اعزام شدم و حدود دوازده ماه در اهواز به عنوان نیروی تدارکات خدکت کردم. تقریبا تیرماه ۱۳۶۴ اعزام شدم و تیر ماه ۱۳۶۵ هم برگشتم منطقه‌ای که خدمت میکردم و عده‌ای بودند که کار سنگر برداری می‌کردند.

عده‌ای هم جهادگرانی بودند و سنگر میزدند، اسم خودشان را گذاشته بودند سنگرسازان بی سنگر، مستقیم در تیررس گلوله‌های دشمن بودند، سنگرشان فقط اعتماد بود و اعتقاد، اعتمادی که به خدا داشتند و اعتقادی که به رحمت بی کرانش.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها