امام جمعه پارس‌آباد:

فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند

حجت‌الاسلام «باقری بنابی» گفت: جامعه‌ای که به رذائل اخلاقی روی آورد رشد نمی‌کند و در مقابل اعمال و اخلاق شایسته اسلامی بی‌شک سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸ - 22April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر باقری بنابی» امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که به رذیلت‌های اخلاقی روی بیاورد رشد و ترقی نمی‌کند، اظهار داشت: وقتی فضیلت‌هایی شامل امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری در جامعه‌ای وجود داشته باشد آن جامعه به طور قطع رشد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد حیات طیب در این دنیا و حیات طیب‌تر در آخرت داشته باشد "مَنْ عَمِلَ صالِحاً" باید کارهایش پسندیده باشد و برای اجتماع مفید واقع شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه رذایل اخلاقی به عنوان حجابی سنگین در مسیر توسعه مطلوب اخلاقی است، گفت: وجود رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی عامل سستی ایمان و اعتقادات انسانی و باعث از بین رفتن دادوستد‌های معنوی و عواطف مستحکم آن‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به کمال و معنویت واقعی، دوری از رذایل و سعی در کسب و رشد فضایل اخلاقی است.

وی به خودسازی و تلاش در این مسیر اشاره و بیان داشت: انسان تنها با شناخت نفس خود توان از بین بردن رذایل اخلاقی و ایجاد زمینه کسب فضایل اخلاقی و نیکی‌های حقیقی را فراهم خواهد کرد و در نتیجه می‌توان گفت که جامعه مطلوب انسانی با فضیلت‌های اخلاقی پیوندی عمیق دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار