رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی:

ساچمه‌های حادثه تروریستی کرمان احتمالا «آلوده» بودند

«احمدی‌نژاد» با اشاره به بروز عفونت‌های شدید در بین مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدا در سال گذشته گفت: ساچمه‌ها را برای آزمایش فرستاده‌ایم و احتمالا این‌ها قبل از بارگزاری آلوده شده بودند.
کد خبر: ۶۶۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ - 21April 2024

ساچمه‌های حادثه تروریستی کرمان احتمالا «آلوده» بودند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان،«مهدی احمدی‌نژاد» رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان  ظهر امروز در جمع خبرنگاران  به‌مناسبت هفته سلامت،اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی افراد گلوله‌خورده و ترکش‌خورده داشتیم و گلوله و ترکش به علت اینکه در هنگام شلیک داغ می‌شود، استریل است، اما بروز عفونت‌های شدید در بین مجروحان حادثه تروریستی کرمان یک اتفاق کاملا جدید بود.

وی بیان کرد: بعد از حادثه تروریستی کرمان متوجه یک موضوع جدیدی برای بیماران شدیم، آنها دچار عفونت‌های بسیار شدید شده‌اند، ساچمه‌ها را برای آزمایش فرستادیم و احتمالا این‌ها قبل از بارگزاری آلوده شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه دشمن وقتی می‌خواهد کار تروریستی انجام دهد، همه کار را با هم انجام می‌دهد، عنوان کرد: با چهار مجروح که در بیمارستان‌های تهران بستری بودند هم ملاقات کردم و آنها هم دچار عفونت شده بودند. هنوز بعضی از مجروحان حادثه تروریستی کرمان دچار عفونت هستند و روند درمان را طی می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت محمدمهدی ایرانمنش مجروح 13 ساله حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در روز جاری اظهار کرد: مهره دوم گردن وی کاملا قطع شده بود و هرچند او توسط تیم اعزامی از تهران عمل هم شد، اما به علت شدت جراحت امروز به شهادت رسید.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سایر مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: بسیج پزشکان استان کرمان همراه با دانشگاه علوم‌پزشکی کارهای بیماران شناخته‌شده را در منزل انجام می‌دهد و مجروحانی که نیاز به ارجاع داشته باشند به مراکز درمانی دانشگاهی اعزام می‌شوند و خدمات را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها