معرفی کتاب؛

«با نوای نینوا»

کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان شهید و رزمندگان استان اردبیل است که به نویسندگی «سعید دست افشان» توسط نشر «خط هشت» در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.
کد خبر: ۶۶۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳ - 22April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «بانوای نینوا» با موضوع جنگ عراق و ایران و مروری بر زندگینامه و خاطرات مداحان شهید و رزمنده استان اردبیل که توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

نوای نینوا ماحصل بیش از ۳۰ ساعت مصاحبه مطالعه پیرامون فعالیت‌ها و خاطرات مداحان در دفاع مقدس به عنوان پرچمداران قیام خونین عاشورا است که در پیروزی هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر مردم از اقشار پیشرو بودند. در این کتاب زندگی‌نامه چهار مداح شهید و پنج مداح ایثارگر برای مطالعه خواننده به نگارش درآمده است.

در بخشی از کتاب آمده است: 

بعد از عملیات کربلای پنج نادر به من گفت: جنازه‌های عراقی هر شب به خوابم می‌آید. گفتم: بیشتر جنازه‌های عراقی در تیررس هستند. بخواهیم اقدامی بکنیم در تیررس عراقی‌ها قرارمی گیریم و مارا با تیر میزنند.

به بچه‌ها قضیه را گفتم و قرارشد هرکسی خواست داوطلبانه جلو برود، چند نفری رفتند و یکی از جنازه‌ها را بیرون کشیدیم و روی پوستین اسمش را پیدا کردیم: قنبر قنبری. از نیرو‌های خودمان بود و به بچه‌های تعاون تحویل دادیم، بیشتر عراقی هارا دفن کردیم. یکی از روز‌های اواخر اسفند داشت هوا تاریک میشد که از نادر خواستیم نماز مغرب و عشا را بخواند. به او اقتدا کردیم و بعد از نماز، نادر چکمه هایش را پوشید و باز دو رکعت نماز خواند. حواسم به او بود و نماز باحالی خواند. از همدیگر خداحافظی کردیم و دلم گواهی میداد دیگر اورا نمی‌بینم. گردان ما به محور دیگری رفت و گردان امام سجاد (ع) هم جایش را تغییر یافت. چند وقت بعد زخمی شده و به عقب برگشته بودم. در بیمارستان شنیدم جمیل عطایی و نادر دیرین شهید شده اند. با خودم گفتم: مرید و مراد به آرزویشان رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار