قضاوت جهان درباره‌ی پاسخ رژیم صهیونیستی

رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی به‌دنبال بزرگنمایی حادثه اصفهان بودند تا شکست این رژیم را در برابر جمهوری اسلامی ایران که در جریان عملیات تنبیهی هفته گذشته رخ داد، تبدیل به پیروزی برای صهیونیست‌ها کنند.
کد خبر: ۶۶۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 20April 2024

بی‌خاصیت؛ نتیجه نهایی عملیات ناموفق در اصفهانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ به دنبال انتشار اخبار مختلف پیرامون نفوذ و پرواز سه ریز پرنده در آسمان ایران و حرکت به سمت مرکز ایران که با هوشیاری و مقابله به موقع سامانه‌های پدآفندی اصفهان ناکام مانده و مورد هدف قرار گرفتند و ساقط شدند، و تاکنون هیچ طرفی مسئولیت این موضوع را بر عهده نگرفته است، موجی از سردرگمی‌ها، اختلافات و حتی درگیری‌ها نه‌تنها در میان شهرک‌نشینان صهیونیست که در میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

حادثه بامداد روز گذشته علی‌رغم اینکه تا زمان تنظیم این گزارش زیر سر رژیم صهیونیستی بوده، ولی به دلیل اینکه واقعه‌ای بسیار کوچک و کم اهمیت بوده و هیچگونه خساراتی متوجه اماکن نظامی کشورمان نکرده است، اما با جوسازی رسانه‌ای گسترده و همه جانبه رسانه‌های صهیونیستی و رسانه‌های حامی این رژیم اشغالگر و متجاوز روبرو شده است.

حال نکته جالب توجه در این میان، اختلاف فراوان و قابل توجه در نحوه عملکرد و خبررسانی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و رسانه‌های حامی این رژیم اشغالگر پیرامون این واقعه و حادثه کم اهمیت است. حتی می‌توان گفت که این عملیات آنقدر ناچیز و خنثی بوده که ابعاد مختلف آن به لحاظ ویژگی‌های نظامی و عملیاتی بی‌ارزش است. این فضاسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای تا آنجا بوده که بخشی از رسانه‌های در اخبار و گزارش‌های خبری خود به موفقیت این عملیات اشاره کردند و بخشی دیگر این عملیات را بی‌فایده و بدون کوچکترین تاثیری دانستند.

اما نکته بسیار جالب توجه در این میان بی خاصیت بودن و کم اهمیت بودن حمله بامداد روز گذشته به اصفهان بوده است. این عملیات تا آنجایی بی‌نتیجه بوده که افکار عمومی داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی در توئیت‌ها و مطالب منتشره خود در شبکه‌های اجتماعی به دیده تحقیر به این موضوع نگاه می‌کنند.

اولین منبع رسانه‌ای قابل اعتنا که این خبر‌ها را پوشش داد، شبکه خبری «ای. بی. سی نیوز» آمریکا بود. این رسانه به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد که «اسرائیل» به ایران حمله کرده است. پس از این بود که رسانه‌های اسرائیلی و حتی کاربران رسانه‌ای آن مثل «ادی کوهن» یا خبرنگارانی مثل «آمیخای اشتین» به این جو رسانه‌ای پیوستند تا نشان بدهند که «اسرائیل» حمله همه‌جانبه‌ای به ایران کرده و تأسیسات اتمی هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که بعد از اینکه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های تکمیلی از حادثه اصفهان کردند، کاملا مشخص شد که این واقعه عملیاتی بسیار محدود و کم اهمیت بوده که با اقدام هوشیارانه و به موقع پدآفند هوایی کشور و اصفهان در نقطه آغازین خود ناکام مانده و با شکستی کامل روبرو شد.

موضوع دیگر نوع و نحوه موضع‌گیری سران و مقامات بین‌المللی به خصوص رژیم صهیونیستی نسبت به این حادثه در اصفهان است. ابتدا بهتر است به سراغ واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های مقامات صهیونیست برویم که مروری بر آن خالی از لطف نیست. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نخستین مقام این رژیم است که در واکنش به انتشار این اخبار، ضمن تأیید تلویحی اقدام مذکور از سوی «اسرائیل» آن را ضعیف و مسخره توصیف کرده است.

دیگر مقام صهیونیست «میکی لوی» رئیس سابق و عضو فعلی کنست رژیم صهیونیستی بود که خطاب به «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی نوشت: تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسئولیت «وزارت شکست ملی» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید!

واکنش مهم دیگر نسبت به حادثه اصفهان توسط خبرگزاری رسمی کشور «عمان» صورت گرفت. این خبرگزاری رسمی با پوشش خبری کامل و انتشار جزئیات این اقدام رژیم صهیونیستی آن را محکوم کرد.

در ادامه واکنش‌های جهانی نسبت به حادثه اصفهان، وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم و به نقش سازنده خود برای تقویت آرامش در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.

از طرف دیگر، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که ما از ایران و «اسرائیل» می‌خواهیم خویشتن‌داری را حفظ کرده و قوانین بین‌المللی را به طور کامل اجرا کنند. ضمن اینکه وزارت خارجه مصر نسبت به عواقب گسترش «نزاع و بی ثباتی در منطقه» و پیامد‌های خطرناک آن هشدار داد.

دیگر مقام بین‌المللی «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا بود که در سخنانی، گفت که ما باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا تمام طرف‌ها را از تشدید تنش در خاورمیانه بازداریم. لازم است منطقه در ثبات باشد.

یکی از مقام‌های دولت انگلیس نیز بعد از انتشار اخبار و گزارش‌های مرتبط با حادثه اصفهان گفت که امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.

معاون وزیر خارجه فرانسه دیگر مقام جهانی بود که پیرامون عملیات نفوذ ناموفق علیه تاسیسات اصفهان گفت از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند.

ضمن اینکه، وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد که ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. زیراتحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند.

از طرف دیگر، «گیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا در تماسی تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره احتمال تشدید تنش‌ها در غرب آسیا ابراز نگرانی کرد. او افزود، ضمن ابراز دوستی‌ام با گالانت، بر نگرانی‌ام درباره احتمال تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه تاکید کردم.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که حادثه اصفهان و نفوذ و پرواز سه ریز پرنده در آسمان ایران و حرکت به سمت مرکز ایران که با هوشیاری و مقابله به موقع سامانه‌های پدآفندی اصفهان ناکام مانده و مورد هدف قرار گرفتند و ساقط شدند؛ اما اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ایران اسلامی انجام بدهد و برای این کشور ثابت شود، قطعا پاسخ ایران فوری، حداکثری و پشیمان‌کننده خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار