امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نجاتگران‌ این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
کد خبر: ۶۶۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ - 19April 2024

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

بابک محمودی گفت: چهار نیرو‌های عملیاتی چهار استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند. این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

به دنبال ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است؛ این سامانه عصر ۲۹ فروردین از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار