نماینده مجلس شورای اسلامی:

انس با کتاب اندیشه جامعه را اصلاح می‌کند

حجت‌‌الاسلام نیک‌بین گفت: برای اینکه بتوانیم ظاهر و سبک زندگی افراد یک جامعه را اصلاح کنیم می‌بایست فکر آنان را تغییر دهیم و این تغییر جز با خواندن کتاب امکان‌پذیر نخواهد بود. 
کد خبر: ۶۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۹ - 19April 2024

انس با کتاب اندیشه جامعه را اصلاح می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید غفوری شهرستان کاشمر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «جواد نیک‌بین» نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، «حسین نوربخش» سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «محمدرضا بدیع‌زادگان» سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر، خانواده شهید غفوری و جمعی از خیرین و مردم شهر فرگ‌قلعه شهرستان کاشمر برگزار شد.

در ابتدای این آئین حجت‌الاسلام‌ نیک‌بین در سخنانی اظهار داشت: اگر به دنبال این هستیم که حال خود را خوب کنیم، تنها باید به یک راهکار بیاندیشیم و آن ایجاد حال خوب برای دیگران است.

وی گفت: گمان ما بر این است برای بدست آوردن حال خوب تنها باید به خود توجه کنیم، در حالی که برای احساس سرمستی و دل روشنی ماندگار، باید به حال یکدیگر نیز توجه داشته باشیم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: راه حل این حال خوب، از کتابخانه‌ها می‌گذرد. برای اینکه بتوانیم ظاهر و سبک زندگی افراد یک جامعه را اصلاح کنیم می‌بایست فکر آنان را تغییر دهیم و این تغییر جز با خواندن کتاب امکان‌پذیر نخواهد بود. 

در ادامه نوربخش، ضمن تشکر از حضور و مشارکت خیرین و نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در حوزه کتابخانه‌ها، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ راه مردم را با نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» مشخص کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امروز پایگاه اجتماعی را افتتاح می‌کنیم که به دست خود مردم و خیرین ساخته شده است. بدون شک هر زمان که مردم کار را به دست گرفته‌اند، بهترین نتیجه را در برداشته است. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: این کتابخانه که مزین به نام شهید غفوری است منشأ خیر و برکت برای مردم شهر فرگ‌قلعه باشد.

نوربخش از افتتاح کتابخانه شفیع‌آباد در آینده‌ای نزدیک با مشارکت خیرین خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت فرهنگ دوست و کتابخوان این خطه امیدوارم از این پایگاه‌های اجتماعی انسان‌های فرهیخته‌ای برای خدمت به کشور پرورش یابند.

گفتنی است، در پایان این آئین از خانواده شهید غفوری و غلامحسین داوودی خیرین شهرستان کاشمر تقدیر شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها