نشست سازمان ملل در خصوص فلسطین آغاز شد/ دبیرکل سازمان ملل: لزوم آتش‌بس فوری در غزه

آنتونیو گوترش در نشست امروز(پنجشنبه) شورای امنیت درباره اوضاع جاری در خاورمیانه هشدار داد و با بیان اینکه این منطقه بر لبه پرتگاه قرار گرفته است، تاکید کرد تنها یک اشتباه محاسباتی می تواند برای کل منطقه و سراسر جهان فاجعه بار باشد.
کد خبر: ۶۶۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ - 18April 2024

تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست امروز(پنجشنبه) شورای امنیت درباره اوضاع جاری در خاورمیانه با ابراز نگرانی عمیق از آنچه به دلیل جنایات صهیونیست ها در خاورمیانه می گذرد، گفت: خاورمیانه بر لبه پرتگاه قرار گرفته است. تشدید اخیر تنش ها در منطقه، اهمیت حمایت از تلاش های همراه با حسن نیت برای یافتن صلح پایدار در خاورمیانه و تشکیل یک فلسطین مستقل و باثبات را بیش از هر زمان دیگر افزایش داده است.

وی گفت: طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و توافقات قبلی هدف رسیدن به راه حل دو کشور مستقل با پایتختی بیت‌المقدس است.

گوترش خطاب به صهیونیستها خواستار توقف خشونت و جنگ در کرانه باختری شد و گفت: پایان دادن به خصومت‌ها در غزه به طور قابل توجهی تنش‌ها را در سراسر منطقه کاهش می‌دهد.

وی گفت: من درخواست خود را برای آتش‌بس فوری و آزادی فوری همه گروگان‌ها تکرار می‌کنم. خاورمیانه در پرتگاه قرار دارد و یک اشتباه محاسباتی می‌تواند منجر به فاجعه غیرقابل تصور شود که ممکن است سایر مناطق جهان را نیز درگیر یک جنگ ویرانگر کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها