مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

هنر بهترین ابزار انتقال مفاهیم خانواده و اجتماع است

زارعی با تاکید براینکه هنر بهترین ابزار انتقال مفاهیم خانواده و اجتماع است، گفت: بسیاری از هنرمندان ما با عشقی که به وطن دارند حاضر هستند کار در زمینه جوانی جمعیت تولید کنند، اگر دستشان برای کار خلاقانه و ایده‌های نو باز باشد.
کد خبر: ۶۶۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ - 18April 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «کوروش زارعی» بازیگر، کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره نقش هنرمندان در انتقال مفاهیم اجتماعی اظهار داشت: قطعا هنرمند در هر عرصه ای از سینما گرفته تا تیاتر، تلویزیون، تجسمی، شعر و خوانندگی الگوی جامعه است. این الگو می تواند با خلق اثر هنری ایجاد و اثار م توانند تاثیر خود را بین مردم بگذارند، کسی مثل یک بازیگر شناخته شده وقتی در زمینه جمعیت یا هر موضوعی کار هنری می کند،روی مردم اثر خود را کارش می گذارد. ما هنرمندان باید کارهایی تولید کنیم که غیر مستقیم و‌زیباشناسانه نسل فعلی را برای فرزنداوری ترغیب کنیم.

وی با تاکید براینکه  ما در عرصه های مختلف علمی و اموزشی در رشته های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری، دانش بنیان، نظامی و … موفق عمل کردیم و همین صنعت هوا فضا  امروز نتیجه این تلاشهاست، خاطرنشان کرد:  مملکت ما نیاز به جوانان خلاق، جسور و پرایده دارد و‌این جوانان با خلاقیت خود جامعه را می توانند اباد کنند. اگر جوانی هم نباشد، ایده و خلاقیت و پیشرفتی هم نیست.

مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: مسئولین هم با سرمایه گذاری بر روی فیلم، تیاتر و سریال ها می توانند از هنرمندان برای تولید اثر در زمینه تشویق به فرزنداوری گام بردارند. خیلی از چهره های شاخص ما منتظر یک پیشنهاد خوب در این عرصه هستند، بهرحال همه ما علاقه به وطن و سرنوشت کشورمان داریم، پس روی جوانان هنرمند سرمایه گذاری کنیم تا نتیجه اش را ببینیم.این بازیگر و کارگردان سینما ، تیاتر و تلویزیون افزود: مملکت ما برای بیست تا پنجاه سال اینده نیاز به نیروی جوان دارد، اگر تولید اثار در این عرصه به خود هنرمند واگذار شود، خود او راه را بلد است  چرا که هنرمند کار شعاری دوست ندارد خودش می داند چطور بدون شعار و غیرمستقیم خلق اثری تاثیر گذار کند. اما اگر سفارشی محض باشد و مبحث حقنه شود و دستوری باشد، اثرش ضعیف می شود.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تمایل به ساخت اثری درباره اهمیت جوانی جمعیت دارد یا خیر گفت: بسیار مشتاق هستم اگر پیشنهادی باشد و‌ حمایت شود با کمال میل کار می کنم  تا هم در زمینه کمدی و هم کارهای جدی و اجتماعی در این عرصه ورود کنم و دست به تولید اثر بزنم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها