به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی:

اقتدار نیروهای مسلح استان فارس به نمایش گذاشته شد

مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس با حضور تمامی یگان‌ها، فرماندهان عالی رتبه نظامی، مسئولان ارشد دولت در استان و نماینده ولی فقیه در استان فارس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی در شهر شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ - 17April 2024

اقتدار نیروهای مسلح استان فارس به نمایش گذاشته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس با حضور تمامی یگان‌ها، فرماندهان عالی رتبه نظامی، مسئولان ارشد دولت در استان و نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی در شهر شیراز امروز صبح برگزار شد.

در این مراسم در کنار رژه نیروهای پیاده، توانمندی نظامی از جمله زرهی، ادوات به خصوص فناوری های نوین نظامی از جمله موشک‌ها و ناو ها نیز در هوای بارانی به نمایش درآمد تا اقتدار نیروهای مسلح به همگان نمایان شود همچنین مردم نیز با حال و هوای وصف ناپذیر در این مراسم باشکوه حضور داشتند.

آیت الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به عنوان نخستین سخنران مراسم در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: در این روز عزیزان ارتش جمهورس اسلامی به میدان رژه می‌آیند تا بار دیگر وفاداری خود را به باور‌های عمیق و ریشه‌دار دینی، یگانگی خداوند، پیامبری پیامبر اسلام (ص)، قرآن، امامت ائمه معصومین (ع)، ولایت امام زمان (عج) و نیابت رهبر معظم انقلاب از آن حضرت را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه عظمت، اقتدار و قدرتمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت عملیات پیروزمند ‘وعده صادق’ در جهان جلوه گر شد، اظهار داشت: این عملیات کیان رژیم غاصب صهیونیستی را متزلزل کرد و طلیعه نابودی این رژیم ظالم و کودک کش را برای جهانیان آشکار کرد.

امیرسرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم رژه ضمن تبریک فرار رسیدن روز ارتش و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با دوراندیشی حکیماینه و صدورفرمان قاطع فرمام امام راحل مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران ثابت شد که ماهیت این سازمان وزین نظامی با ویژگی های مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ایمان و ولایتمداری نظم و انضبات شجاعت خطرپذیری و ده ها صفات و ویژگی دستاوردی ارزشمند برای سربلندی، استقلال و اقتدار نظام امروز است.

وی افزود: ارتش بارها و بارها در میدان های سخت و آزمون های دشوار پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن  حفط تمامیت اراضی و استقلال کشور با همراهی مردم عزیز، سپاه قهرمان پهلوان، نیروهای مسلح و بسیج مخلص و با تقدیم بیش از 48 هزار شهید گلگون کفن و صدها هزار جانبار آزاده و ایثارگر سرافراز در هشت سال دفاع مقدس بود.

گفتنی است در این مراسم، یادگاران دفاع مقدس و رزمندگان دلیر خطه فارس نیز حضور داشتند.

هرساله رژه  ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی برای گرامی‌داشت این روز فرخنده در سراسر کشور برای رونمایی از آخرین دست آورد های نظامی و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها