رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت/ نیروهای مسلح پشتوانه اقتدار کشور هستند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: پس از طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تار عنکبوتی است.
کد خبر: ۶۶۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱ - 17April 2024

///به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح که صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت ۲۹ فروردین‌ روز ارتش و گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی در مرکز آماد و پشتیبانی شهید «امان‌اللهی» برگزار شد، اظهار داشت: ارتش در کنار ملت برای دفاع از وطن، تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: ارتش ما با ویژگی‌ها و خصوصیات در سرمایه عقیده، ایمان به خدا و اتکال به قدرت لایزال الهی خود را از سایر ارتش‌های دنیا ممتاز کرده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه سرمایه ایمان و عقیده و اتکا به خدا در ارتش بسیار گرانقدر است، ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی ارتش به روز و به هنگام است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی مجهز به نوآوری و فناوری‌های به روز است، افزود: تجهیزاتی که تا قبل از انقلاب اسلامی به دست کشورها و قدرتهای دیگر باید نگهداری و به روز می شد، امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به روز می‌شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش و مجاهدت جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح پیدا شده است.

رئیس قوه مجریه گفت: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی، عملیات «وعده صادق» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند.

وی افزود: وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آنها خواهد شد.

رئیسی گفت: در ادبیات آمریکایی‌ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود اما بالاتر از این ها شکست راهبردی بود. برخی کشورها دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند اما الان پیش ملت‌های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند.

وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیس جمهور گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می کنیم.

رئیسی همچنین افزود: ساخت جنگنده‌ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی در نیروی دریایی، تانکها و خودروهای زرهی در نیروی زمینی، سامانه‌های هوشمند در ارتش و سپاه، قدرت نظامی و توان ما را نه فقط در منطقه بلکه در جهان می‌تواند به عنوان قدرت برتر مطرح کند. اینها توانایی‌ها و قدرتی است که در ارتش و نیروهای مسلح ما امروز وجود دارد و این توانایی و اقتدار عاریه‌ای نبوده بلکه بومی است؛ این اقتداری است که براساس داشته‌های فکری، عقیدتی و دانش بومی ایجاد شده و این اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به انسجام در ارتش، سپاه، بسیج، فراجا با مردم، گفت: انسجام در نیروهای مسلح مثال زدنی است و از شاخصه‌های نیروهای مسلح ما است که از مردم و در کنار آنها هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در همه سختی‌ها کنار مردم هستند، تصریح کرد: اگر مشکلاتی در دوران بیماری گسترده از جمله کرونا و بلایای طبیعی باشد نیروهای مسلح ما در کنار مردم و غمخوارشان بوده و در همه سختی‌ها همراهشان هستند و ما به این همراهی افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: دفاع از مردم، وطن، ارزشهای انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه‌های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی‌های نیروهای مسلح ماست. امروز این اقتدار را علاوه بر مردم ما، مردم منطقه هم به آن واقف هستند.

رئیسی در پایان افزود: به کشورهای منطقه عرض می کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملا قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنند. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار