استاندار سمنان خبر داد؛

اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید به استان سمنان

«هاشمی» گفت: پنجشنبه هفته جاری دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ - 16April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «سید محمدرضا هاشمی» استاندار سمنان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجشنبه هفته جاری دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان انجام خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان این که بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان جذب شده است افزود: دور اول سفر هیات دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر ۳۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است، گفت: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این سفر ۲ دیدار مردمی خواهند داشت، گفت: یکی از این دیدارها در مرکز استان انجام می‌شود و در مرحله دوم سفر نیز دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این سفر همچنین پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های آیت الله رئیسی قرار دارد.

هاشمی تاکید کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی از تعهدات دولت سیزدهم در استان سمنان است که از این تعداد تاکنون ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی برای سرریز مسکن استان تهران آماده برنامه‌ریزی شده است؛ در مجموع ۱۸۸۰۷ واحد در سطح استان در حال ساخت است که از این تعداد ۱۵۲۱۲ واحد واحدهای شهری و ۳۷۶۸ واحد در حوزه روستایی آماده تحویل به متقاضیان است.

استاندار سمنان گفت: ۲۵۶ پروژه نیمه‌تمام در دست اقدام است که در سفر آتی‌ رئیس‌جمهور و همچنین در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی متذکر شد: همچنین در حوزه طرح جوانی جمعیت بیش از یک هزار واحد با حضور رئیس جمهور تحویل متقاضیان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار