خواننده قطعه «رجزِ طوفان» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«رجزِ طوفان» منتقل کننده حس خوب تنبیه رژیم صهیونیستی است+کلیپ

امیر حقیقت، به عملیات «وعده صادق» پرداخت و با بیان اینکه عبور موشک‌های ایرانی بر بلندای مسجدالاقصی ابهت ایران را به دنیا نشان داد، درباره جدیدترین موزیک خود که به فلسطین پرداخته است، گفت: قطعه موسیقی «رجزِ طوفان» منتقل کننده حس خوب تنبیه رژیم متجاوز و کودک‌کش صهیونیستی به آزادگان جهان است.
کد خبر: ۶۶۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 15April 2024

«امیر حقیقت» هنرمند جوان کشورمان و خواننده «رجزِ طوفان» که با شعری از افشین علا به مسئله فلسطین پرداخته است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس به ابعاد تولید این قطعه موسیقیایی پرداخت و اظهار داشت: تصاویری که از جنایات شش ماه گذشته رژیم صهیونیستی در نوار غزه مخابره می‌شد برای من بسیار تکان دهنده بود و با اینکه همیشه در کارهایم بُعد احساسی برجسته بود اما این‌بار به‌سمت یک کار حماسی رفتیم.

بیشتر بخوانید؛

هدیه موسیقیایی به «سپاه» و «ملت فلسطین»+ صوت

وی با بیان اینکه در موسیقی حماسی یک‌نوع امید و قوت‌قلب به مخاطب انتقال داده می‌شود، گفت: من شخصا کمتر چنین تجاربی را در کارهایم تجربه کرده بودم درحالی که معتقد بودم پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی قطعی است تا بتوانیم این حس خوب را از طریق موسیقی به تمام آزادی‌خواهان دنیا انتقال دهیم و انتخاب شعر افشین علا برهمین اساس بود.

«رجزِ طوفان» به دنبال انتقال یک حس خوب حماسی

خواننده قطعه «رجزِ طوفان» هدف این قطعه موسیقی را انتقال حال خوب از تنبیه رژیم صهیونیستی دانست و درباره اینکه چگونه می‌توان موسیقی تاثیرگذاری حماسی خواند، عنوان کرد: زبان عربی و جنس و حجم آن و ریتم‌هایی که در جنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است موجب ایجاد حماسه و وحشت در دل دشمن می‌شده است و بخاطر همین زبان عربی ظرفیت بسیار مناسبی برای این موضوع دارد.

«رجزِ طوفان» منتقل کننده حس خوب تنبیه رژیم صهیونیستی+ موزیک

حقیقت خاطرنشان کرد: موسیقی ایرانی دارای حال و هوای احساسی است و جنس خوانندگان ایرانی به سمت موسیقی حماسی نیست بخاطر همین مداحان ما بیشتر در این زمینه خیلی بهتر می‌توانند تاثیرگذار باشند چراکه رجزخوانی یک جنس گروه خوانی دارد و اگر با یک گروه یک قطعه و شعار بیان شود یک انرژی بیشتری دارد و بخاطر همین ما در قطعه «رجزِ طوفان» که از ابتدا ذکر یا حیدر را نداشتیم، بعدا بخاطر اینکه انرژی کار بالاتر برود با همراهی یک گروه کر این ذکر خوانده شد تا انرژی رجزخوانی مضاعف شود.

ساختار ملودی در موفقیت سرود اثر دارد

وی درباره تولیدات موسیقیایی بین‌المللی درباره فلسطین گفت: تاکنون آثار خوب و اثرگذار موسیقی درباره مسئله فلسطین تولید شد است البته این کار یک اقدام سخت است. وقتی یک خواننده می‌خواهد قطعه‌ی چندزبانه بخواند تا در سطح بین‌الملل دیده شود باید بتواند به چند زبان دنیا آن را بخواند و حتما به عربی و انگلیسی تسلط داشته باشد و تبحر خاصی برای بیان واژه و لحن زبان عربی می‌طلبد که مسئله‌ی مهمی است. علت اینکه بسیاری از کارهای موسیقی درباره فلسطین در فضای بین‌الملل دیده نمی‌شود، همین مسئله است. مسئله زبان و لحنی که بسیاری از خوانندگان نمی‌توانند به‌خوبی آن را ادا کنند، تاثیرگذار و مسئله مهمی است.

خواننده قطعه «رجزِ طوفان» پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه سرود را مدیون جمع‌خوانی و تمرین‌های متعدد دانست و تصریح کرد: باید برای تاثیرگذاری سرود و موسیقی اندیشه و فکر داشته باشیم؛ درحال حاضر گروه‌های مختلفی درحال فعالیت هستند اما در ملودی و شعر باید بیشتر تامل کنیم. موفقیت سرودی مثل «سلام فرمانده» بخاطر ساختاری ملودی است و این کار اثری بود که ملودی آن به‌راحتی توسط مخاطب همراهی ایجاد می‌کرد و همخوانی شدن آن وجهه تمایز آن نسبت به بسیاری دیگر از کارها بود.

ابهت موشک‌های ایرانی بر آسمان مسجدالاقصی

حقیقت، حمله پهپادی و موشکی سپاه به سرزمین‌های اشغالی را یک اتفاق مهم و بزرگ دانست و ادامه داد: من همیشه براین جمله تاکید دارم که در دنیایی که زور حرف اول را می‌زند و همه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی به‌رغم آنچه که در ظاهر و در قوانین وضع کرده‌اند، استثناتات غیرقابل پیش‌بینی مثل همین نسل‌کشی در غزه را پیش می‌آورند که حقیقتاً یک نسل‌کشی است و بی‌رحمی عیناً دیده می‌شود، باید به زبان خودشان صحبت کرد. ما از تنبیه رژیم جنایات‌کار حالمان جا آمد و قطعاً آزادگان دنیا کیف کرده‌‌اند و قطعاً تمام ایرانیان با این اتفاق همراه بوده‌اند چراکه 70 سال است مسلمانان بغض در گلو دارند. تصویر حرکت پهپادها از بین‌الحرمین و نمایان شدن موشک‌هایی که از بالای مسجدالقصی دیده می‌شدند، آرزوی 70 ساله جهان اسلام بود. خیلی از عزیزانی که در راه قدس شهید شده‌اند، این صحنه برایشان یک صحنه پرابهت بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی شب گذشته یک شکست سخت و مشخص و قطعی را متحمل شد؛ افراد و شخصیت‌های صاحب‌نظر نظامی و سیاسی می‌دانند این حمله چه اهمیتی داشت هرچند رسانه‌های دنیا به‌دنبال تخریب آن باشند اما شخصا به عنوان یک ایرانی و مسلمان آن را یک عملیات غرورآفرین دانستم.

«رجزِ طوفان» منتقل کننده حس خوب تنبیه رژیم صهیونیستی+ موزیک

خواننده قطعه «رجزِ طوفان» در پاسخ به اینکه آیا روایت عملیات «وعده صادق» باید حماسی باشد یا احساسی گفت: ما به انواع موسیقی‌ها نیاز داریم؛ موسیقی از طریق پوست جذب می‌شود یعنی احساسات را درگیر می‌کند لذا در تمام دنیا یک اثر موفق چیزی است که توسط مخاطب با احساس او دریافت می‌شود لذا برای انگیختن احساسات عمیق انسانی به موسیقی احساسی نیازمند هستیم و از طرفی موسیقی حماسی لازم و ضروی است تا بتواند غیرت را فعال کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار