مروری کوتاه به زندگی‌نامه شهید «یحیی آبانگاه»

«یحیی آبانگاه» دوم شهریور ۱۳۴۳ در شهرستان دره شهر به دنیا آمد و سرانجام در بیست و چهارم دی ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۶۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵ - 15April 2024

مروری کوتاه بر زندگینامه شهید «یحیی آبانگاه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «یحیی آبانگاه» فرزند محمد در دوم شهریور ۱۳۴۳ در روستای بسطام آباد شهرستان دره شهر به دنیا آمد و در همان روستا تحصیلاتش را تا اول راهنمایی دنبال کرد. یحیی در بیست و چهارم دی ۱۳۶۵ پس از گذراندن دوره آموزشی عمومی نظامی به جمع رزمندگان بسیجی پیوست و راهی جبهه شد و با فضای جبهه و جنگ و صحنه نبرد آشنا شد و در سال ۱۳۶۳ به عنوان فرمانده دسته انتخاب گردید.

حضور در جبهه و شرکت در عملیات‌های فتح المبین و چندین عملیات دیگر منجر شد که سال ۱۳۶۵ به عنوان مسئول تبلیغات گردان انتخاب شود و پس از آن به عنوان پاسدار در تیپ ۱۱۴ امیرالمومنین (ع) به عنوان مسئول تسلیحات گردان‌های رزمی منصوب شد.

در فرازی از وصیتنامه این شهید آمده است: به برادرانم که از من بزرگترم بگویید که از خط اسلام باشند که این خط خط مستضعفان است که بر مستکبران پیروز خواهد شد.

سرانجام یحیی آبانگاه در تاریخ در بیست و چهارم دی ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید پیکر این شهید در گلزار شهدای شهرستان دره شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار