امام‌جمعه اردبیل:

چهار قدرت غربی برای محو غزه تبانی کرده‌اند

آیت‌الله «عاملی» گفت: چهار کشور شرور دنیا یعنی آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس تبانی کامل کرده‌اند که اسرائیل را برای همیشه از بحران نجات دهند و امنیت دائمی برای اسرائیل درست کنند.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ - 13April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های روز گذشته نمازجمعه اردبیل با بیان اینکه ارتش مظهر هیبت، صولت، سطوت و غرور مقدس ملت ماست، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی امتیازات ویژه در بین ارتش‌های دنیا دارد، فرماندهی این مجموعه با نایب حضرت، ولی عصر (ع) بوده و یک ارتش مردمی، خودکفا، مستقل و فاتح سنگر‌های بزرگ فناوری‌های نظامی است.

 وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی خدمت بزرگی به کشور و انقلاب کرده و انقلاب نیز خدمات عظیمی در حق ارتش جمهوری اسلامی انجام داده است.

 امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: این ارتش دیگر نه وابسته مستشاران نظامی آمریکا است و نه ابزاردست ارتش آمریکا که محل مأموریت را بر اساس منافع آمریکا تعیین کند.

 آیت‌الله عاملی گفت: برای اولین‌بار ارتش جمهوری اسلامی به نقطه‌ای از اقتدار رسیده که بدون واهمه دور دنیا حرکت کرد در این سیر در بیخ گوش لجوج‌ترین دشمن جمهوری اسلامی حاضر شد؛ اما ارتش تا دندان مسلح دشمن جرأت تعرض نکرد. 
 وی در واکنش به ترور فرزندان و نوه‌های رئیس‌دفتر سیاسی حماس اظهار کرد: ترور فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه غصه بزرگی برای امت اسلامی بود وجود احفاد و اطفال در این مجموعه شهدا نشان می‌دهد که فرزندان هنیه در حال اقدام نظامی نبودند؛ بلکه در حال دیدار عید فطر بودند و این خط بطلان صریحی بر ادعا‌های ارتش اسرائیل است که می‌گوید این‌ها در حال حمله بودند و ما خبر وجود آن‌ها را از شاباک گرفته بودیم.

 عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یک نقطه بسیار قابل‌توجه این است که جناب هنیه اعلام کرد که تا حال از خاندان ما ۶۰ نفر به شهادت رسیده‌اند و خون فرزندان من رنگین‌تر از خون دیگر فلسطینی‌ها نیست و تمام شهدای فلسطینی فرزندان من هستند ما به‌خاطر اقصی می‌جنگیم و ارزش اقصی بالاتر از ارزش خون فرزندان ماست.

 نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: خاندان مرحوم آیت‌الله‌العظمی حکیم نیز ۶۰ شهید برای کرامت عراق تقدیم کرد مقاصد بزرگ همیشه مستلزم هزینه‌های بزرگ است.
 
 آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: از اول طوفان اقصی ماشین رسانه‌ای استکبار جهانی فعال بود که فرزندان اسماعیل هنیه در قطر مشغول عیش‌ونوش هستند و حاضر به دادن تاوان و همراهی با اهالی غزه نیستند حالا که این دروغ بزرگ برملا شده درس بزرگی برای تمام کشور‌های مسلمان است که تهمت‌های رسانه‌ای دشمن درباره خدمتگزاران خود را به‌سادگی قبول نکنند.
 
 وی افزود: چهار کشور شرور دنیا یعنی آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس تبانی کامل کرده‌اند که اسرائیل را برای همیشه از بحران نجات دهند و امنیت دائمی برای اسرائیل درست کنند راه آن دو امر است؛ اول محو کامل غزه و نسل‌کشی کامل یا مهاجرت کامل آن‌ها و دوم مهار کامل ایران. 
 امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: همه اقدامات این کشور‌ها ظاهرسازی و برای فریب افکار عمومی است و در پشت پرده تبانی کامل برای محو غزه و اهالی غزه صورت‌گرفته است در این مسئله ذره‌ای تردید نداشته باشید.

 آیت‌الله عاملی افزود: عجیب است این مسأله را دولت آفریقای جنوبی و دولت نیکاراگوا خوب فهمیده‌اند و لذا یکی به دادگستری بین‌المللی و یکی به دادگاه لاهه شکایت کرده است؛ اما دولت‌های اسلامی همه مکتوب ایستاده‌اند.
 
 عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: هر چهار کشور داد می‌زنند که اسرائیل نباید به رفح حمله کند؛ اما دیروز اسرائیل با حمله به مخیم نصیرات جرقه حمله را شروع کرد و سموتریش گفت این مقدمه برای حمله به رفح است این حمله قطعاً با چراغ‌سبز پشت پرده این چهار کشور شرور است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمله به رفح، دیرالبلح و مخیم نصیرات خسارت عظیمی به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: تهدید حمله نتانیاهو به این مناطق فقط به‌خاطر جلب رضایت دست راست‌های تندرو در کابینه یعنی بن غفیر و سموتریش است که کاملاً نتانیاهو را مدیریت می‌کنند و به‌هیچ‌وجه راضی به آتش‌بس و توقف کشتار فلسطینیان نیستند.
 
 امام‌جمعه اردبیل گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی از روز عید فطر تمام تلاش خود را بسیج کرده‌اند تا حمله ایران به اسرائیل اتفاق نیفتد؛ چون یقین دارند که اسرائیل به‌هیچ‌وجه تاب‌آوری کوچک‌ترین حمله ایران را ندارد و هیچ کشوری هم بعد از حمله نمی‌تواند او را نجات دهد.

 آیت‌الله عاملی گفت: وقتی ارتش اسرائیل در هفت ماه نمی‌تواند بر حماس غالب شود مثل آفتاب روشن است که اگر با حزب‌الله وارد جنگ شود به طور کامل متلاشی می‌شود به همین جهت اسرائیل به‌شدت مواظب است که جنگ با حزب‌الله توسعه پیدا نکند و بالاتر از آن تحمل درگیری با ایران را به‌هیچ‌وجه نخواهد داشت.
 
 نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: تماس وزیر خارجه آلمان، انگلیس و استرالیا با مسئولین کشورمان نشان می‌دهد که به این‌ها مأموریت داده‌اند تا کار دیپلماسی را عهده بگیرند همچنین بلینکن با تماس با وزرای خارجه ترکیه، عربستان و چین می‌خواهد که آن‌ها دخالت کنند با ایران تماس بگیرند تا انتقام صورت نگیرد آمریکا اعلام کرد ما با ارسال رسائل از طریق کانال‌های سری از ایران خواسته‌ایم که حمله نکند در این اواخر قطر و امارات را هم واسطه کرده‌اند که از ایران بخواهند حمله نکند.

 نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: این وساطت با این حجم بزرگ نشان می‌دهد که ایران از جهت نظامی و اقتدار در نقطه بسیار بلندی ایستاده است و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهداست.

 وی ادامه داد: وساطت این کشور‌ها مصداق وقاحت است؛ چون شروع‌کننده ماجرا اسرائیل است و افسار اسرائیل دست آنهاست و دوم در قلمرو تهدید ایران است تهدید نهایت وقاحت است، آن‌ها به‌جای تهدید باید جواب دهند که چرا اسرائیل قوانین و قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته و به خاک یک کشور حمله کرده است و چرا این چهار کشور آن را محکوم نکرده‌اند؟

 آیت‌الله عاملی اظهار کرد: در این ماجرا نخست‌وزیر بریتانیا یک حماقت بزرگ مرتکب شد و گفت اگر ایران به اسرائیل حمله کند او حق دفاع از خود را دارد! تا حال هیچ‌کس نگفته که کسی در قصاص حق دفاع دارد عشق به اسرائیل در تعقل رؤسای کشور‌های اروپایی واقعاً مشکل درست کرده و آن‌ها را کور و کر کرده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز کنسولگری به منزله خاک ایران است و حمله به آن حمله به خاک ایران حساب می‌شود، ادامه داد: عدم محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق توسط آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس یک پیام نژادپرستانه به دنیا دارد و معنای آن این است که ما می‌توانیم به خاک شما حمله کنیم و شما حق ندارید به حمله ما معترض باشید.

خطیب‌جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: این چهار کشور نه تنها حمله به کنسولگری ایران را محکوم نکردند بلکه شورای امنیت سازمان‌ملل را هم نگذاشتند محکوم کند؛ عجیب است که خودشان محکوم نکرده‌اند و شورای امنیت را هم نگذاشتند محکوم کند حالا از در و دیوار و پنجره وارد می‌شوند و التماس می‌کنند که حمله نکنید.

وی گفت: من در برابر این همه اصرار و التماس آن‌ها به ایران که حمله نکند به یک ضرب‌المثل عربی اکتفا می‌کنم که می‌گوید وقتی خانه تو خانه شیشه‌ای است پس در این صورت بهتر است به کسی سنگ‌پرانی نکنی!

وی در ادامه با اشاره به اظهارات "برنی سندرز" سناتور آمریکایی گفت: این سناتور آمریکایی او این هفته گفت تاریخ درباره ما آمریکایی‌ها حکم خواهد کرد که آیا در کنار کودکان گرسنه غزه ایستادیم یا در کنار قاتل این کودکان یعنی نتانیاهو و به او سلاح دادیم تا این کودکان گرسنه را بکشد‌ای کاش یک ذره از شعور این سناتور در حکام، پادشاهان و روسای جمهوری کشور‌های اسلامی بود.

وی در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده لا اکراه فی الدین این جمله مربوط به مرحله قبل از ورود به اسلام است در اسلام هیچ اجباری برای قبول دین اسلام نیست و دین ما هیچ وقت اجبار بر پذیرش دین اسلام نکرده است؛ مسلمان‌ها هر کشور را که فتح می‌کردند اهالی اسلام مردم آن کشور را اجبار به اسلام نمی‌کردند بلکه اهالی آن کشور را مخیر بین اسلام و جزیه می‌کردند، اما بعد از پذیرش اسلام این جمله جاری نیست و در برابر احکام اسلام نمی‌توان گفت لا اکراه فی الدین و این قاعده کلی در تمام کشور‌ها جاری و ساری است یعنی قانون یک کشور را نمی‌توان با این دلیل که اکراه مردود است زیر پا گذاشت.

امام‌جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: حجاب هم حکم اسلامی و هم قانون کشور ماست و رعایت آن علاوه بر احترام به قانون کشور و احترام به میثاق ملی و احترام به اعتقادات و عواطف دینی ملت به نفع خود بانوان عزیز است شکسته شدن حریم قبل از هرچیز و هرکس قطعاً کرامت خود بانوان را خواهد شکست.

امام جمعه اردبیل گفت: بانوان عزیز دقت کنند که نیروی انتظامی دلسوزترین، ولی نعمت ما هستند که به نیت حفظ نهاد مقدس خانواده و حفظ حشمت و کرامت بانوان عزیز به آن‌ها تذکر می‌دهند همکاری با آن‌ها نشان بالاترین بلوغ فکری و اخلاقی است.

وی گفت: بانوان عزیزی که در حجاب مشکل دارند همه فرزندان این ملت هستند و قطعاً و عمداً نیت بدی ندارند هیچ‌کس نباید به آن‌ها به چشم عنود نگاه بکند تنها چیزی که اتفاق افتاده این است دشمنان این ملت در ذهن آن‌ها گره‌هایی درست کرده‌اند آن‌ها به طبع جوانی به طورطبیعی دنبال تشخص، شخیص شدن و "مشارٌ بالبنان" شدن هستند، اما دشمن در تبیین مصداق تشخص وارد شده و آن را در فریبایی تعریف کرده و اشتباه در تطبیق رخ داده است.

آیت الله عاملی افزود: در وهله اول وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و مراکز دینی و فرهنگی است که گره‌های ذهنی را باز بکنند آن‌ها صد در صد و به طور فطری در برابر برهان و استدلال خاضع هستند.

وی با بیان اینکه دلسوزی برای این فرزندان ملت یک وظیفه ملی است، با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: کسانی که اهل گناه نیستند آن‌ها باید نسبت به اهل گناه دلسوز باشند یعنی آن‌ها را طرد نکنند بلکه در اصلاح آن‌ها دلسوزی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار