رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:

شهید «صیاد شیرازی» عمل به آموزه‌های نظامی را شرط تحقق نصرت الهی می‌دانست

امیر آراسته گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی معتقد بود اگر از آموزش‌هایی که در دوره‌های مختلف فرا گرفته ایم، برای تحقق آرمان‌ها استفاده کنیم، خدا ما را یاری می‌کند.
کد خبر: ۶۶۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹ - 12April 2024

شهید «صیاد شیرازی» عمل به آموزه‌های نظامی را شرط تحقق نصرت الهی می‌دانستبه گزارش دفاع‌پرس از قم، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: آن شهید والامقام ترجمان عملی قرآن کریم در کسوت سربازی بود و ما نه‌تنها از زبان این شهید قرآن را می‌شنیدیم، بلکه در عمل نیز شاهد اجرای آن بودیم.

امیر آراسته با بیان خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی افزود: در دوران جنگ تحمیلی، وقتی در نماز جمعه اهواز، مردم شعار ارتشی سپاهی ۲ لشکر الهی را سردادند، شهید صیاد شیرازی با استناد به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» گفت: چرا می‌گویید دو لشکر ما یک لشکر هستیم.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی همچنین در ادامه افزود: شهید صیاد شیرازی می‌گفت ما آموزش دیده‌ایم که به وظایف‌مان عمل کنیم، در دانشکده افسری دوره‌های تکاوری و چتربازی دیده‌ام، اگر از این دانش‌مان در مسیر آرمان‌هایمان استفاده کنیم، خدا ما را یاری می‌کند.

وی اضافه کرد: آن شهید بزرگوار معتقد بود، چون از روی علم و یقین با دشمن می‌جنگیم، اگر طرف مقابل کشته شود به جهنم و در صورتی که ما شهید شویم به بهشت خواهیم رفت.

امیر آراسته در امور زمینی همچنین با بیان این نکته که حرفه نظامی‌گری امثال شهید صیاد شیرازی، فقط جهاد در راه خدا است گفت: صیاد شیرازی در جبهه‌های جنگ با یک غذای ساده سیر می‌شد، و در همان صندلی عقب ماشین می‌خوابید، ما خواب‌ش را در اتاق استراحت و سنگرش نمی‌دیدیم حتی خوابش نیز جنگیدن بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار