رئیس حوزه علمیه خواهران اردبیل:

نوجوانان فراتر از عقل و تجربه پایبند به احکام باشند

حجت الاسلام «خواسته» گفت: نوجوانان ما در کنار عقل و تجربه دیگران باید در رفتار و عمل منطبق بر احکام الهی گام بردارند.
کد خبر: ۶۶۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ - 08April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت الاسلام «رسول خواسته» رییس حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در محفل انس با قرآن دانش آموزی در مهدیه اردبیل اظهار داشت: نوجوانی بهترین دوران زندگی است و در این سن و سال فرد با احساس تکلیف و رسیدن به بلوغ تلاش می کند تا به دور از هرگونه تعلقات دیگر با خداشناسی و خودشناسی معرفت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نوجوان ما در این سن باید راه درست را از راه ناصواب و باور و اعتقاد آلوده به گناه جدا کند تا با آراستگی بتواند در مسیر اصلاح گری گام بردارد.

رییس حوزه علمیه خواهران استان اردبیل عنوان کرد: در این مقطع سنی نوجوان باید خصلت ها و رفتارهای درست را تشخیص داده و بتواند مسیر صحیح زندگی را با تکیه بر عقلانیت و پایبندی به اخلاق و احکام الهی در پیش بگیرد.

خواسته افزود: به تنهایی عقل در این مسیر کارساز نیست چرا که در طول تاریخ بسیاری از علما و دانشمندان در انتخاب صحیح راه دچار خطا و اشتباه شدند و نتوانستند خود را نجات دهند.

وی ادامه داد: کسب تجربه نیز مفید است اما در این مسیر نیز خطا و آزمونی وجود دارد که بهتر است در کنار عقل و تجربه از عنصر احکام و مبانی شرعی استفاده شده تا در کنار فکر درست با پایبندی به اعتقادات، خصلت ها با همان اخلاق و رفتار عملی که همان احکام الهی است، نسبت صحیح و درست برقرار شود.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: نوجوانان ما با قرائت قرآن در کنار دریافت پیام کتاب انسان ساز باید این مفاهیم با خون و گوشت آنها عجین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها