نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

قرآن کتاب جامع برای پاسخ‌های اساسی است

آیت‌الله «عاملی» به خصوصیات و ویژگی‌های منحصر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اگر قرآن نبود همه ما گمراه می‌شدیم، چراکه سؤالات اساسی ذهن بشر را قرآن پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ - 08April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز گذشته (یکشنبه) در جشن بزرگ روزه اولی‌ها در مصلی اردبیل، اظهار داشت: وقتی خداوند تکلیفی را به بنده خود عطا می‌کند، این امر بیانگر این نکته است که آن بنده را عزیز شمرده و به او عزت و شرافت داده است؛ به سن تکلیف رسیدن دختران هم یعنی خداوند بنده خود را عزیزکرده و تکالیفی به آن‌ها داده است. 

وی افزود: یکی از تکالیف اساسی و مهم یک مکلف خواندن نماز است و خداوند امروز به شما دختران گفته است که بنده من نماز بخوانید؛ به زبان ساده نماز یعنی در مقابل عظمت و علم وارده خدا و بزرگی خدا خضوع کنیم.

امام‌ جمعه اردبیل بیان داشت: کسی که در مقابل علم و حکمت خدا خضوع می‌کند اول به خود احترام می‌گذارد و کسی که نماز می‌خواند ادب خلقت و علم خداوند را رعایت می‌کند.

این مسئول خطاب به دختران روزه اولی اردبیلی گفت: دومین تکلیف انسان احترام به پدر و مادر است کسی که در مقابل پدر و مادر خود بی‌احترامی می‌کند تربیت آن فرد تربیت اسلامی نیست و آن فرد نمی‌تواند در دنیا و آخرت رستگار شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: از دیگر تکالیف خداوند برای انسان صداقت است و دروغ‌گویی کلید تمام شر‌ها است، چنانچه گاهی یک دروغ باعث آبروریزی و فتنه بزرگ می‌شود، فلذا باید انسان از همان کودکی صداقت را سرلوحه قرار دهد تا بتواند پیش خداوند روسفید شود.

وی اضافه کرد: چشم، زبان و گوش خود را پاک نگه دارید و از آن چیزی که به شخصیت اخلاقی شما تأثیر منفی دارد، پرهیز کنید و با روزه‌داری اراده خود را تقویت و روح خود را پاک نگهدارید و همیشه از غیبت‌کردن دوری کنید؛ چراکه یکی از گناهان بزرگ است.

آیت‌الله عاملی احترام به معلم را کلید موفقیت در علم و زندگی دانست و افزود: پیشرفت و عزت کشور بستگی به تلاش دانش‌آموزان در حوزه علم و دانش‌آموزی دارد و دشمنان ایران اسلامی از توانمندی جوانان می‌ترسند که با علم‌آموزی بر استقلال و عزت کشور بیفزایید.

این مسئول حجاب را از خواسته‌های خداوند عنوان کرد گفت: حجاب سخن می‌گوید و مفهوم آن این است که شخصی که حجاب دارد می‌گوید من عفت دارم.

جشن بزرگ روزه اولی‌ها با حضور بیش از یک هزار و چهارصد روزه اولی در مصلی امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار