مسئول بسیج هنرمندان سپاه آذربایجان شرقی خبر داد:

اجرای بیش از ۹۰ برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب در تبریز

«شب‌خیز» گفت: بسیج هنرمندان بر حسب وظیفه ذاتی و انقلابی خود همه ساله در کنار سایر نهادهای فرهنگی و هنری استان بخصوص حوزه هنری استان که دبیری هفته هنر انقلاب نیز با این نهاد می باشد اقدام به اجرای برنامه های متنوع هنری در سطح استان می کند.
کد خبر: ۶۶۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ - 08April 2024

اجرای بیش از ۹۰ برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب در تبریز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، مسئول بسیج هنرمندان سپاه آذربایجان شرقی «حامد شب‌خیز»  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای بیش از ۹۰ برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب در استان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب و سالروز تاسیس سازمان بسیج هنرمندان و روز قشر بسیج هنرمندان در هفته هنر انقلاب در سطح استان و کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج هنرمندان بر حسب وظیفه ذاتی و انقلابی خود همه ساله در کنار سایر نهاد‌های فرهنگی و هنری استان بخصوص حوزه هنری استان که دبیری هفته هنر انقلاب نیز با این نهاد می‌باشد اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع هنری در سطح استان می‌کند.

شب خیز اضافه کرد: اینکه در سطح مرکز استان اکثر برنامه‌های انجام شده با حوزه هنری استان مشترک است، ولی در سطح شهرستان‌های استان اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب با کانون‌های بسیج هنرمندان می‌باشد که تنهاترین مرکز، در حوزه هنر ارزشی و انقلابی محسوب می‌شود.

وی گفت: بسیج هنرمندان فعالیت‌های چشم گیری با همکاری سایر ادارات شهرستان بخصوص ادارات فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان انجام می‌دهد و هئیت‌های اندیشه ورزی بسیج هنرمندان که متشکل از هنرمندان ارزشی و انقلابی استان و شهرستان و نخبگان هنری است برنامه‌های متنوعی را با توجه به مسائل بومی محلی شهرستان برنامه ریزی و انجام می‌دهند. شب خیز وظیفه اصلی بسیج هنرمندان را در گام اول جذب، در گام دوم آموزش و در گام‌های بعدی سازماندهی در گرو‌های مختلف ادبی و هنری نسبت به علاقه اعضا و در نهایت تولید محتوا و جریان سازی هنر ارزشی و انقلابی در سطح شهرستان‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سازمان مرکزی استان و کانون‌هایی شهرستانی آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت بالای هنری استان تا حدودی به این اهداف رسیده است، اظهارداشت: تا رسیدن به هدف نهایی نیز راه طولانی دارد که با حمایت‌ها و همکاری سایر نهاد‌های فرهنگی و هنری و تلاش کانونه‌ای بسیج هنرمندان شهرستان به اهداف عالیه که اعتلای هنر ارزشی و انقلابی در سطح جامعه می‌باشد خواهد رسید.

مسئول بسیج هرمندان استان برگزاری جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان فعال و پیشکسوتان در شهرستان، دیدار با خانواده شهدای هنرمند شهرستان و غبار روبی و عطر افشانی  مزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدای هنرمند در شهرستان، دیدار هنرمندان با امامان جمعه، فرمانداران و  فرماندهان سپاه شهرستان ها، برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های هنری و صنایع دستی، برگزاری محافل ادبی و شعر در سطح شهرستان ها، برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی و جهاد تبیین، دیدار با هنرمندان پیشکسوت شهرستان و چندین برنامه هنری در هفته هنر انقلاب را از عناوین برنامه‌های این هفته برشمرد.

شب خیز همچنین اعلام کرد: برنامه شاخصی نیز در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که برنامه‌ای ابتکاری و در سطح کشور برای اولین بار برگزار خواهد شد که بر اساس تصمیم هئیت اندیشه ورزی بسیج هنرمندان استان و قرارگاه فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، سازمان بسیج هنرمندان از سال ۱۴۰۳ اقدام به معرفی «هنرمند بسیجی» با عنوان جایزه هنری و ادبی «آقا مهدی» خواهد کرد.

وی افزود: این انتخاب بر اساس فعالیت‌های هنرمندان بسیجی در سطح بین المللی، ملی و استانی و شهرستانی و تاثیر گذاری آن‌ها  و جریان سازی هنر ارزشی و انقلابی در سطح جامعه خواهد بود و چهره هنری بسیج بر اساس ضوابط و شرایط خاصی که اعلام خواهد شد انتخاب و تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها