در هیات رزمندگان اسلام قم انجام شد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «محسن صداقت»

مراسم بزرگداشت شهید محسن صداقت از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، از سوی هیات رزمندگان اسلام قم در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵ - 07April 2024

بزرگداشت شهید «محسن صداقت» در هیات رزمندگان اسلام قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل قرائت قرآن و مراسم بزرگداشت شهیدالقدس «محسن صداقت» همزمان با محفل قرآنی هیات رزمندگان اسلام در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در آیات و روایات اظهار داشت: شهادت جای بشارت و شکر است، زیرا به جایگاه حقیقی رسیدن والاترین مرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: بالاتر از هر نیکی، نیکی هست بجز شهادت که هیچ مقامی بالاتر از آن نیست و شهدا به زندگی و دنیا نظارت دارند.

رفیعی همچنین با اشاره به برخی فضیلت‌های شهادت در راه خدا گفت: آمرزش، پذیرش اعمال و نظر به وجه الله از ویژگی‌های شهیدان است و سلسله شهادت از زمان هابیل، فرزند حضرت آدم (ع) آغاز شده و تا امروز ادامه داد.

وی با تاکید بر اینکه شهادت، جای غصه خوردن نیست، جای غبطه خوردن است، عنوان کرد: در خاطراتی از خانواده‌های معظم شهدا نقل شده که به شهیدان متوسل می‌شوند و کراماتی را از آنان دریافت می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موضوع فلسطین ابراز کرد: ماجرای فلسطین با شهادت مردم آن دیار جهانی شد و رژیم صهیونیستی به هیچ وجه تصور نمی‌کرد مسئله فلسطین سر زبان‌ها بیفتد و حمایت جهانی به دنبال داشته باشد؛ اسرائیل در برابر این خون‌ها توان مقابله ندارد و سرنگون خواهد شد کما اینکه مسئله کربلا دستگاه ظالم اموی را سرنگون کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آیه ۷۰ سوره احزاب، به ویژگی‌های سخن خوب از جمله اگاهانه، نیکو، عادلانه، محکم، پاکیزه، عاملانه، رسا و کریمانه بودن اشاره کرد و گفت: در پیام‌ها و سخن‌ها تحقیق کنید و محکم سخن بگویید و قول سدید داشته باشید، مراقب اظهار نظر‌ها به ویژه در فضای مجازی باشید و افراد را مورد تهمت و یا غیبت قرار ندهید.

در مراسم فوق که با قرائت قرآن کریم به یاد شهدا و مرثیه سرایی مسعود زمانی همراه بود، محمدمنان رییسی منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمود مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم، هادی بادینلو  معاون فرهنگی سپاه استان قم و جمعی از همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و اعضای هیات رزمندگان اسلام قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها