امام جمعه زنجان:

شعر باید حاوی پیام‌های دینی، اخلاقی و معرفتی باشد

آیت‌الله «خاتمی» گفت: شعر باید حاوی پیام‌های دینی، اخلاقی و معرفتی باشد
کد خبر: ۶۶۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷ - 07April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» امروز در عصر شعر رمضان اظهار داشت: سال‌های متوالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع ادبا، شعرا، عرفا و صاحبان فکر و اندیشه فرمایشاتی دارند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنم تا گروهی را تعیین کنید تا مجموعه سخنرانی‌های ایشان را در قالب یک کتاب به عنوان دستورالعمل قابل کاربرد برای یک بحث ماندگار تهیه کنند، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظمانقلاباسلامی، شعر باید پیام دینی، اخلاقی، معرفتی، ایستادگی و مقاومت داشته و راهگشا باشد.

وی افزود: به گواه تاریخ، مباحث حماسی در شعرها، سرنوشت جنگ را تغییر داده است که نمونه آن دو بیتی شعر سوده همدانی بود که سرنوشت جنگ صفین را تغییر داد. 

امام جمعه زنجان عنوان کرد: در خصوص قدس اشعار کمی سروده شده که لازم است در این زمینه اهتمام بیشتری شود.

 وی با اشاره به اینکه روزگاری با فرمان سفیر آمریکا، رئیس جمهور کشوری ساقط می شد و یا در کشوری کودتا می شد، شاه ایران هم حتی برای تغییر سفیران خود از رئیس جمهور امریکا اجازه می‌گرفت، خاطر نشان کرد: ولی امروز ایران اسلامی ضربه سخت انتقام را با حضور جوانان جبهه مقاومت می‌دهد.

خاتمی با اشاره به اینکه استفاده از زبان فارسی که زبان هویت و ملیت ما است در اشعار بیشتر مورد توجه قرار گیرد، فردوسی شاعر بزرگ ایران عمر خود را برای حفظ این زبان سپری کرد، عنوان کرد: لازم است جوانان را به شناخت و درک اشعار شاهنامه دعوت کنیم.

وی بیان کرد: بستر رشد مکتب تشیع در ایران بود و  این مهم به جهت مدنیت 8500 ساله ایران محقق شد. ما نباید ریشه را فراموش کنیم، مدارس و دانشگاه ها، نسل جوان را با پیشینه پارسی آشنا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها