نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

زبان هنر و شعر اصلاح‌گر است

آیت‌الله «عاملی» گفت: زبان هنر و شعر با توجه به تأثیرگذاری بی‌بدیل، اصلاح‌گر و مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۶۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ - 07April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همزمان با هفته هنر اسلامی و در جمع شعرای اردبیل، اظهار داشت: شعر از دیرباز جز هنر‌های اصیل و تأثیرگذار در کشورمان بوده و ما با گنجینه‌های عظیمی از شعر و ادب فارسی و ترکی روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: نباید این گنجینه عظیم مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد چرا که قدرت و تأثیرگذاری شعر در ابعاد مختلف می‌تواند اصلاح امور و بهبود رفتار‌های اجتماعی و غنای فرهنگی جامعه را به همراه داشته باشد.

امام جمعه اردبیل از این گنجینه‌های ارزشمند به عنوان سرمایه ادبی و فرهنگی یاد کرد و گفت: باید در نظر داشته باشیم که جریان شعر در استان اردبیل به کدام سمت و جهت حرکت می‌کند تا بتوانیم تأثیرگذاری بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

عاملی با قدردانی از حضور مؤثر شاعران در عرصه‌های مختلف و احساس مسئولیت در اصلاح‌گری امور جامعه افزود: مفاهیم نفیسی که شعرا در اشعار خود خلق می‌کنند، بهترین عنصر انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دینی، اعتقادی، ملی و مذهبی است و باید این سرمایه عظیم و میراث گرانقدر را قدر نهیم.

وی به اشاره به حضور شعرای پیشکسوت، خلاق و جوان در میان شعرا و ادبای استان خاطرنشان کرد: کشف استعداد‌ها و نبوغ شعری آن‌ها وظیفه مسئولان حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد است و باید با بهره‌گیری از شعر و ادب غنی از نعمت احساس و عواطف بزرگ انسانی بهره‌مند شده و بتوانند تحول‌آفرینی را اصل و اساس برنامه‌های خود قرار دهند.

امام جمعه اردبیل به تحول‌آفرینی شهر در تغییر و اصلاح جامعه و سرنوشت آدم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: شعر حافظ، مولوی، سعدی و دیگر شعرا و ادبا همواره دارای نقاط ظریف انسانی و اصلاح‌گری در جامعه است که به راحتی می‌توان ابعاد اخلاقی، معرفتی، عرفانی و دینی آن را مد نظر قرار داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اضافه کرد: ما این گنجینه شعر و ادب فارسی را باید قدر بدانیم و تلاشمان بر این باشد تا این سرمایه‌های عظیم را به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.

در این محفل ادبی که با یاد شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی عجین شده بود، تعدادی از شعرا سروده‌های خود را در موضوعات غزه، نابودی رژیم صهیونیستی، عاشورا، دفاع مقدس، مسائل اجتماعی، عرفانی و طنز قرائت کرده و حاضران از فضای شعری فراهم شده بهره بردند.

در حال حاضر ۳۰۰ شاعر عضو انجمن شعر و ادب استان هستند که به صورت مستمر با این انجمن در ارتباط بوده و در طول سال در نشر و ترویج اشعار ناب فارسی و ترکی تلاشی مؤثر انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار