یادداشت/ مریم جلیلی

شهید آوینی و هنرمندان هم دوره ایشان برای نهادینه کردن تفکر امام خمینی( ره) در کشور راهی طولانی پیمودند

شهید آوینی و هنرمندان هم دوره ایشان برای نهادینه کردن تفکر امام خمینی (ره) در کشور راهی طولانی پیمودند. نمونه اش دانشگاهی که انقلاب از پهلوی تحویل گرفت و آن هم به اسم "انقلاب فرهنگی" دو سال تعطیل شد. در واقع نهادینه کردن انگاره‌های عقلانیت اسلامی و تفکر امام خمینی (ره) کار بسیار دشوار بود. اما شهید آوینی توانست در زمینه هنر یک جریان نوین راه بیاندازد.
کد خبر: ۶۶۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 07April 2024

شهید آوینی و هنرمندان هم دوره ایشان برای نهادینه کردن تفکر امام خمینی( ره) در کشور راهی طولانی پیمودندبه گزارش خبرنگاردفاع‌پرس از آذربایجان شرقی - مریم جلیلی؛ شهید آوینی و هنرمندان هم دوره ایشان برای نهادینه کردن تفکر امام خمینی (ره) در کشور راهی طولانی پیمودند. در واقع نهادینه کردن انگاره‌های عقلانیت اسلامی و تفکر امام خمینی (ره) کار بسیار دشوار بود. اما شهید آوینی توانست در زمینه هنر یک جریان نوین راه بیاندازد.

امروز شرایط کشور بعد از گذشت چهار دهه بسیار متفاوت است. امروز هم دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، ده‌ها متفکر برجسته دارد. کافی است این متفکران، دنیای خود را عوض کنند آن وقت است که برایشان کنگره برگزار خواهیم کرد.

این مشکل بزرگی است و امید است چاره ای اندیشیده شود، چرا که جامعه امروز ایران نیاز دارد تا مجالس هنری و مذهبی را از برگزاری در انزوا دور کند حرکتی از کانون مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود تا مرتبه روشنفکران و متفکران‌مان نشان داده شود. هنرمندان، وعاظ و اساتید حوزه و دانشگاه هنر و تفکرشان حمایت شود تا آنها بتوانند در تبیین ابعاد عقلانیت اسلامی و الگوی فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گام‌های سودمندی بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها