راهپیمایی روز قدس با حضور مسافری از بهشت در قم

راهپیمایی روز جهانی قدس در قم، امروز با تشییع پیکر مطهر مسافری آسمانی از بهشت، شهید «محسن صداقت» از شهدای عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳ - 05April 2024

راهپیمایی روز قدس با همراهی مسافری از بهشت در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مردم قم، شهر قیام و اقامه در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و بیست و پنجمین روز از این ماه شریف، همراه با مردم دیگر شهر‌های کشورمان و نیز مسلمانان و آزادیخواهان بسیاری از کشور‌ها بپا خاستند و همدل و همصدا ندای یاری ملت مظلوم فلسطین و انزجار از استکبار و صهیونیسم را سر دادند.

مردم انقلابی قم از ساعات اولیه صبح در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) تجمع کرده و علیرغم گرمای هوای و روزه دار بودن در سرتاسر مسیر راهپیمایی از حرم مطهر تا مصلای قدس، با شعار‌های توفنده و مشت‌های گره کرده خشم و نفرت خود را از اعمال ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام نمودند.

حضور خانواده‌ها به همراه نوزادان و کودکان در این گرما و سیل جمعیت و نیز آدمک‌های کفن پوش کودکان شهید غزه این مفهوم را در ذهن هر مخاطبی متبادر ساخت که ما همدرد کودکان غزه هستیم و تا آخرین نفر و نفس و با هر چه داریم، از آنان در برابر هجوم بیرحمانه رژیم کودک کش حمایت می‌کنیم.

از سوی دیگر راهپیمایی امروز میهمانی ویژه و مسافری آسمانی داشت؛ شهید محسن صداقت از شهدای اخیر حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که در میان امواج خروشان راهپیمایان تا مصلای قدس قم تشییع و پس از اقامه نماز جمعه و نماز بر پیکر مطهر آن شهید، تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) و در جوار مزار شهید مفتح و شهید مدافع حرم، مهدی ایمانی خاکسپاری شد.

حضور و استقرار گروه‌های سرود دانش آموزی در سرتاسر مسیر و نیز قشر‌های مردم از ورزشکاران، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان، بسیجیان و حتی گروهی از مردم بخش خشت استان فارس که از منسوبان شهید صداقت بودند، نمایندگانی از کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید ایل زند و جمع زیادی از مسلمانان مقیم قم از دیگر کشور‌ها همراه با آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمل پرچم‌های مقاومت و فلسطین، از ویژگی‌های راهپیمایی روز قدس در قم بود.

راهپیمایی روز قدس علاوه بر اعلام همدردی و همراهی با مردم مظلوم فلسطین و ضرورت مقابله سرسختانه با رژیم صهیونیستی یادآور ابتکار پیامبرگونه امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نیز هست.

ایشان با صدور پیامی در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ آخرین جمعة ماه مبارک رمضان را به عنوان روزِ قدس نام گذاری کرده و با از عموم مسلمانان و مستضعفان جهان جهت حضور در راهپیمایی این روز دعوت به عمل آوردند.

ابتکاری آگاهانه که با وجود گذشت چهل و پنج سال از صدور آن همچنان توسط ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان در جهت رهایی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها دنبال می‌شود تا موضوع فلسطین همواره اولویت جهان اسلام بوده و هیچگاه به بوته فراموشی سپرده نشود.

بحمدالله مردم مسلمان و بیدار و بصیر کشورمان و بخصوص مردم انقلابی و ولایتمدار قم پا به پای دیگر مسلمانان آزادیخواه جهان ابتکار الهی امام خمینی (ره) را گرامی داشته و با حضور و همنوایی خود، لرزه محکمی بر پیکره استکبار جهانی انداختند و اعلام کردند تا حضور و ظهور دولت یار، گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب، راه امام خمینی (ره) و وصیتنامه‌های شهدا را تا اخر ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار