اجرای پویش طبخ غذای «مقلوبه» با نیت نابودی رژیم صهیونیستی در قم

پویش «پخت مقلوبه»به امید نابودی رژیم کودک کش اسرائیل، عصر دیروز در آستانه راهپیمایی روز جهانی قدس در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹ - 05April 2024

اجرای پویش طبخ «مقلوبه» با نیت نابودی رژیم صهیونیستی در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، پویش طبخ غذای «مقلوبه» با حضور مادران و دختران و به امید نابودی رژیم کودک کش اسرائیل، عصر دیروز در آستانه راهپیمایی روز جهانی قدس در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد. 

اساس و موضوع اصلی این پویش به ماجرای غذایی که صهیونیست‌ها از آن هراس دارند، باز می‌گردد؛ غذایی با نام مقلوبه که غذایی فلسطینی بر پایه برنج وبادمجان است.

این غذا شامل گوشت، بادمجان، کدو، گل کلم و گوجه سرخ شده است که درظرف نسوز پخته می‌شود و ترجمه تحت اللفظی نام آن بادمجان سر و ته است.

برگرداندن قابلمه‌ها برای طبخ غذای مقلوبه که برای رژیم غاصب پیامی مهم دارد و به آن‌ها گوشزد می‌کند که مثل قابلمه‌ای که برای طبخ غذای مقلوبه برگردانده می‌شود محکوم به واژگونی هستند!

پخت این غذا که با نماد فروپاشی صهیونیست شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر بیشتر شده و زنان فلسطینی هرسال آن را با جدیت بیشتری انجام می‌دهند.

مرثیه سرایی حاج مهدی سلحشور، همخوانی نماهنگ سرود «ته ماجرا» توسط کودکان، جمع آوری کمک برای مردم فلسطین، روایتگری از سرداران شهیدی چون شهید زاهدی و نیز ادای احترام به مزار شهید گمنام مجتمع فرهنگی نور از دیگر بخش‌های مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها